Новият тип потребители - "onliner"

Новият тип потребители - onliner

Появата на нов тип потребители - "onliner" - откроиха резулатите* от глобално проучване, проведено от KANTAR TNS** по поръчка на Google. То изследва особеностите в поведението на интернет потребители от България на възраст над 16 години, сравнени с нагласите на граждани от 63 държави. Проучването  разкрива какви онлайн услуги използват българите, колко често и чрез какви устройства. 

Данните разкриват, че 70% от българите използват често интернет за лични цели. За сравнение в глобален план този показател е 82%. Най-активните потребители са във възрастова категория 25-34 и 35-44 години (съответно 22% и 23%). Въпреки очакванията, че младите са по-редовни потребители в интернет, разпределението по възрастови групи е относително еднакво. Интернет е среда, която позволява на хора от различни възрасти да комуникират.

Днес българинът има средно по 2.4 устройства свързани с интернет, сравнено със средно 2.3 през миналата година.

Българите използват все повече устройства, за да се свързват с интернет: 55% използват смартфони, сравнено с 53% през 2016 г.; 34% ползват лаптоп; 7% използват смарт телевизори. В допълнение се използват нетбук, Chromebooks, електронни четци (E-book), смарт часовници и тракери, които също са свързани с интернет.

Все по-голям брой българи използват смартфони за връзка с интернет. През 2017 г. 41% от потребителите използват наравно компютър и смартфон за връзка с интернет.

Поведението на потребителите в България съвпада със световните тенденции – 83% използват интернет за намиране на информация, 80% за забавление, 60% с цел решаването на някаква конкретна задача, 28% качват съдържание в интернет, а 30% публикуват решения на проблеми, с което помагат на други потребители онлайн.

Поне веднъж в месеца, 70% от българските потребители търсят информация за стоки и услуги онлайн, 62,5% търсят конкретно място и маршрут, а 48% правят онлайн покупка. Най-често онлайн българите: използват търсачка - 87%, свързват се със социални мрежи 83%, гледат видео 83%.

"Покачването на употребата на мобилните устройства продължава, което оказва влияние върху общуването между хората, както и върху интеракцията с дигиталния свят. За да останем на гребена на вълната, сега е моментът компаниите да проучат как тези нови възможности могат да подкрепят както потребителите, така и бизнес целите“, коментира Наталия Коробко, Мениджър бизнес развитие на Google за България.  

 *Резултатите са представени в онлайн аналитичния инструмент Consumer Barometer.

**В изследването Connected Consumer Study, проведено от KANTAR TNS, са интервюирани граждани на 63 държави. В България, изследването бе проведено в периода 1 април – 30 юни 2017 г. във формата дълбочинно интервю, с извадка 1000 души, на възраст над 16 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание