Топ 10 на най-силните марки в света

Топ 10 на най-силните марки в света

Американската консултантска компания Brand Finance издаде тазгодишната си класация на най-силните марки в света. Датският бранд играчки Lego оглавява списъка. Google е водещият технологичен бранд в света, според изследователите. Той надминава миналогодишния водещ Apple. 

Списъкът на най-мощните брандове е съставен след оценка на финансовата стойност на съответните компании за 2016 г., като е взето предвид кога тази стойност е подпомогната в най-висока степен от маркетинга. Ето и водещите 10 марки:

10. McKinsey & Co. Сила на бранда: 92.7. Стойност на бранда: $4.3 млрд. McKinsey е глобална консултантска мрежа от над 10 000 служители и 2000 изследователи, има 1400 партньори. Бивши нейни служители станаха шефове в големи фирми като Boeing, Vodafone, Credit Suisse.

9. Johnson & Johnson. Сила на бранда90.1. Бранд стойност: $9,1 млрд. Компанията сключи споразумение за изкупуване на биотехнологичната фирма Actelion за $30 млрд. през 2016 г.

8. PricewaterhouseCoopers. Сила90.9. Стойност: $18.5 млрд. Консултантската фирма има 21 000 служители в 64 офиса по света. През 2016 г. тя разширява дейността си до технологично договаряни сделки и употреба на виртуална реалност.

7. NBC. Сила91.3. Стойност: $13.7 млрд. Миналата година 26.7 млн. души гледаха Летните олимпийски игри по тази телевизия. Телевизионната мрежа в САЩ получи 1 млрд. долара от продажби на реклама. Тя кандидатства за излъчване в страната на Олимпиадите до 2032 г.

6. Disney. Сила91.3. Стойност: $34.4 млрд. Тя откри най-големия в света Дисниленд парк в Шанхай през 2016 г., а филмите й от "Междузвездни войни" надхвърлиха очакванията.

5. Visa. Сила91.5. Стойност: $20.6 млрд. Компанията за финансови услуги има 81% ръст на бранд стойността, като основните й пазари се движат към развитие като общества на електронните трансакции.

4. Ferrari. Сила91.9. Стойност: $6.1 млрд. Автомобилният производител завърши 2015 г. с първично публично предлагане, а 2016 за него бе годината с най-много продажби на спортните му коли. Продадени са 8014 автомобила. Печалбите се покачват с 116 млн., до 432 млн. долара

3. Nike. Сила92.1. Стойност: $31.7 млрд. Спортният бранд имаше по-трудна финансова година през 2016, с натиск от конкуренцията Under Armour и Adidas. Но се изправи срещу нея с пускането на пазара на нови продукти като самозавързващи се спортни обувки и нарастващи рекламни отношения със звезди като Леброн Джеймс, който подписа с него доживотен рекламен договор и Кристиано Роналдо, който се смята, че е получил 1 млрд. от Nike за реклама.

2. Google. Сила92.1. Стойност$109.4 млрд. Технологичната компания става най-силният бранд в сектора си след покачване на рекламните приходи през миналата година с 20%. Тя работи за развитие на изкуствен интелект за потребителите и виртуална реалност, наред със стартирането на телефоните си Pixel, домашните колони Google Home и Daydream VR.

1. Lego. Сила92.7. Стойност:$7.5 млрд. След като беше близо до фалит през 2000 г., датският бранд за играчки сега е най-силният в света. Той се изкачва до най-високото място в изследването на BrandFinance по ключови показатели като маркетинговите инвестиции в него, потребителската лоялност, разпознаваемостта по света, промоциите, удовлетвореността на служителите, корпоративната репутация. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ