Правилото за 2-те секунди в е-търговията

Правилото за 2-те секунди в е-търговията

2 секунди може да изглеждат като миг, но в света на онлайн пазаруването те се усещат като вечност. 

Тези начални секунди са изключително важни за успеха на покупката - ако сайтът не се зареди до изтичането им, потребителите най-вероятно продължават напред към друг сайт или конкуренцията. 

Отдавна минаха времената на магазините, пред които се чакаше 15 минути да отворят - вече за модерните хора другото предложение, и следващото, и поредното, са на един клик разстояние. 

Компанията SOASTA - американски пазарен лидер в областта на анализа на изпълнението, представи доклад, озаглавен "2016 Holiday Retail Insights". В него например тя посочва, че ако даден сайт се зарежда за по-дълго от 2 секунди, той най-вероятно ще изгуби разговора с клиента, или пък той ще се откаже от възможността за покупка. Забавяне само с 1 секунда обикновено води до 8% увеличаване на нивото на отказване от сайта. Друг извод от изследването е, че 28% от хората не биха се завърнали в сайт, който им се е заредил бавно. 

Дори да сте доста уверени в лоялността на клиентите си, все пак трябва да изучавате бързината на възможностите си за е-търговия и да я взимате предвид. 

Проучването на американската фирма също сочи, че страници, които се зареждат за над 5 секунди, рискуват до 48% от насочилите се към тях да се откажат да чакат. Тоест, почти половината от потенциалните клиенти биха били склонни да скочат в друг сайт при такова забавяне. 

Скоростта е един от важните фактори за измерване на сайтовете от Google. Колкото по-бързо се зареди даден сайт, толкова по-висок ранг има той в интернет търсачката. Така че, ако искате да ви намират хората, на първо място, отвъд оптимизцията която правите, PPC и линковете към вас, се уверете, че се зареждате бързо. 

Освен това, бъдете мобилни. Отново този така повтарян съвет е в сила, даже повече от всякога. 

Без да е изненада, резултатите и от това изследване са показали, че мобилният трафик е много важен. През 2015 г. в САЩ по време на т.нар. Черен петък, 75% от трафика към сайтовете е дошъл от мобилни устройства. Тази година се очаква да е още повече. 

Много е важно за е-търговците мобилните им приложения за iOS и Android и количките им за онлайн пазаруване да функционират безгрешно. 

Онлайн търговците на дребно трябва да избягват всички неуредици, които може да им костват пари. Трудно е да се пресметне колко точно би им струвал даден проблем, но може и да е доста. Ако Amazon например изгуби присъствие в интернет за 20 минути, това би й коствало над 3,75 млн. долара загуби от продажби. 

За 1000-те най-големи бизнеси на САЩ Fortune 1000, забавянето на интернет сайтовете струва между 1,25 и 2,5 млрд. долара. 

След всичко казано дотук съветът е: ако сте в средата на подготовката на сайта ви за пазаруването по време на празниците, уверете се, че не предлагате оферти, достъпни след повече от 2 секунди чакане. 

По съвети на Моли Рейнълдс в сайта на сп.Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
Австралийският премиер Антъни Албанезе беше освиркан на възпоменанието за жертвите на атаката в Бондай