Правилото за 2-те секунди в е-търговията

Правилото за 2-те секунди в е-търговията

2 секунди може да изглеждат като миг, но в света на онлайн пазаруването те се усещат като вечност. 

Тези начални секунди са изключително важни за успеха на покупката - ако сайтът не се зареди до изтичането им, потребителите най-вероятно продължават напред към друг сайт или конкуренцията. 

Отдавна минаха времената на магазините, пред които се чакаше 15 минути да отворят - вече за модерните хора другото предложение, и следващото, и поредното, са на един клик разстояние. 

Компанията SOASTA - американски пазарен лидер в областта на анализа на изпълнението, представи доклад, озаглавен "2016 Holiday Retail Insights". В него например тя посочва, че ако даден сайт се зарежда за по-дълго от 2 секунди, той най-вероятно ще изгуби разговора с клиента, или пък той ще се откаже от възможността за покупка. Забавяне само с 1 секунда обикновено води до 8% увеличаване на нивото на отказване от сайта. Друг извод от изследването е, че 28% от хората не биха се завърнали в сайт, който им се е заредил бавно. 

Дори да сте доста уверени в лоялността на клиентите си, все пак трябва да изучавате бързината на възможностите си за е-търговия и да я взимате предвид. 

Проучването на американската фирма също сочи, че страници, които се зареждат за над 5 секунди, рискуват до 48% от насочилите се към тях да се откажат да чакат. Тоест, почти половината от потенциалните клиенти биха били склонни да скочат в друг сайт при такова забавяне. 

Скоростта е един от важните фактори за измерване на сайтовете от Google. Колкото по-бързо се зареди даден сайт, толкова по-висок ранг има той в интернет търсачката. Така че, ако искате да ви намират хората, на първо място, отвъд оптимизцията която правите, PPC и линковете към вас, се уверете, че се зареждате бързо. 

Освен това, бъдете мобилни. Отново този така повтарян съвет е в сила, даже повече от всякога. 

Без да е изненада, резултатите и от това изследване са показали, че мобилният трафик е много важен. През 2015 г. в САЩ по време на т.нар. Черен петък, 75% от трафика към сайтовете е дошъл от мобилни устройства. Тази година се очаква да е още повече. 

Много е важно за е-търговците мобилните им приложения за iOS и Android и количките им за онлайн пазаруване да функционират безгрешно. 

Онлайн търговците на дребно трябва да избягват всички неуредици, които може да им костват пари. Трудно е да се пресметне колко точно би им струвал даден проблем, но може и да е доста. Ако Amazon например изгуби присъствие в интернет за 20 минути, това би й коствало над 3,75 млн. долара загуби от продажби. 

За 1000-те най-големи бизнеси на САЩ Fortune 1000, забавянето на интернет сайтовете струва между 1,25 и 2,5 млрд. долара. 

След всичко казано дотук съветът е: ако сте в средата на подготовката на сайта ви за пазаруването по време на празниците, уверете се, че не предлагате оферти, достъпни след повече от 2 секунди чакане. 

По съвети на Моли Рейнълдс в сайта на сп.Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ