Част II: Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес

Част II: Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес

Пищни, изпълнени с корпоративна амбиция, скъпи - такива са най-големите продуктови провали в историята на бизнеса и днес продължаваме да ви разказваме за тях. 

Историите посочва накратко Business Insider. Този път следват 90-те години на миналия век: 

1990 - изворната вода Coors Rocky Mountain. Това бил интересен експеримент за продължаване на продуктовата линия на установен и известен бранд бира, с добавяне на изворна вода под шапката на същата марка. Coors Rocky Mountain Spring Water била представена на пазара в Щатите през 1990 г., но така и не била възприета. Оказало се, че почитателите на Coors искали от бранда само едно единствено нещо - любимата си бира и нищо повече.

1993 - Apple Newton. Този технологичен продукт е прочут пример от лошите времена на иначе най-скъпият бранд в света днес - Apple. Newton беше PDA, или личен дигитален асистент, който според американското списание "Форбс" се е провалил на пазара поради следните причини: цената му е започвала от 700 долара (доста скъпо), бил е 8 инча дълъг и 4.5 инча широк, а способността на екрана да разпознава почерка на потребителя - ужасна. Устройството е било толкова зле, че от "Семейство Симпсън" направиха цял епизод, посветен на него, пълен с шеги. Разбира се, след това Apple очевидно е разпознала грешките си, след като представи таблета iPad и преобърна световния пазар на потребителска електроника с него. След iPad никой вече не говори за "PDA" асистенти.

1995 - Bob на Microsoft. Bob се предполагаше, че трябва да бъде лесен за ориентиране интерфейс за Windows - проектът на един етап се управляваше от съпругата на Бил Гейтс Мелинда. От Microsoft обаче го закриха една година след стартирането му през 1995 г., защото "за жалост софтуерът налагаше повече работа, отколкото можеше да достави типичния хардуер на компютъра по онова време и намаше адекватно голям пазар", посочи по-късно Мелинда Гейтс. 

1995 - виртуалното момче на Nintendo

Това беше амбициозно усилие на японската Nintendo да въведе иновацията на виртуалната реалност (VR), за която толкова много говорим днес. Идеята бе чрез Virtual Boy хората да се потопят в дигиталната действителност VR. Само че реалността на Virtual Boy се оказа абсолютно различна от това, което компанията производител обещаваше. Игрите са били нещо като черно-червени кошмари, а графиката - с ниска резолюция. Самото играене е щяло да изглежда много по-добре на стандартна игрова конзола. Virtual Boy успява да продаде 1 млн. бройки, но се разписва в историята като най-големия продуктов провал в историята на Nintendo - компания с традиции, които започват още от началото на 19-ти век. Историята на продукта често се използва като пример в днешно време, за да се припомни за вълната на интерес към технологиите на виртуалната реалност в миналото.

1996 - бургерът на McDonald's Arch Deluxe. 

1996 — McDonald's Arch Deluxe
Снимка: droppin.com, businessinsider.com

Това е бил бургер, представен в ресторантите на McDonald's с цел да бъдат привлечени "градските аристократи" - една демография, която до ден днешен често е извън обсега на веригата за бързо хранене. За да достигне тази група, McDonald's инвестира 100 милиона долара в САЩ, което прави въпросния бургер един от най-скъпите провали в историята на компанията. 

При все това, днес се оказва, че идеята не е била толкова лоша, но е реализирана 10 години по-рано от подходящия момент. Сега вериги като Five Guys и Shake Shack събират популярност, привличайки клиентите, които държат бургерите им да са по-различни и съответно по-скъпи. 

Още истории за продуктовите неуспехи очаквайте утре!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ