Част III: Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес

Част III: Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес

От безалкохолни напитки, през коли, персонални дигитални асистенти, които са предшественици на таблета, до бургери за аристократи и кисело мляко "Космополитън" - това са най-големите и скъпи за производтелите продуктови провали в историята на бизнеса.

Изброява ги накратко екип на Business Insider. Ето каквои още припомнят авторите на този обзор:

1997 - газираната напитка Orbitz. Това била газирана вода в бутилка с вид на лампа за осветление. Продуктът се харесвал като дизайн на много от младежите в САЩ, заради красивия си вид, но самата напитка била неприятна на вкус - хората я сравняват със сироп за кашлица. Изчезва от рафтовете на магазините в страната една година след пазарния си дебют през 1997 г. Въпреки това... още се продава в eBay. За всеки, склонен да пие газирана вида на 10 години...

1998 - чипсът на Frito-Lay "WOW!".

1998 — Frito-Lay WOW! Chips
Снимка: Wikimedia

Тази бизнес история направо не е за вярване: В края на 90-те години от Frito-Lay представили на пазара "храна-чудо" - чипс, кръстен с мощното "WOW!". Според маркетинговите твърдения в описанието му, той съдържал съставка на име "олестра", която го правела "чипс без мазнини". Но, също както в един епизод на "Зайнфелд", където кисело мляко без мазнини довежда до изненадващо напълняване, чипсът изобщо не бил такъв. Молекулите "олестра" били твърде големи, за да бъдат разградени от тялото, поради което преминавали директно към храносмилателния тракт неабсорбирани. За съжаление, резултатът бил болки в стомаха и диария. По ирония хората, опитали продукта, наистина възкликвали "WOW!", но не с възхищение.

1999 - йогурт Cosmopolitan. В Америка мениджмънтът на известното списание Cosmopolitan взел интересно решение - той предложил на пазара йогурт със същия бранд, при това в момент, когато пазарът на кисели млека в САЩ преливал от подобни предложения. Оказало се, че читателките на Cosmo били достатъчно доволни само да четат списанието. Няма сведения дали млякото е било вкусно. 

2006 - Microsoft Zune. Това устройство било създадено, за да конкурира iPod. Но не успява. За вероятна причина се сочи липсата на създаване на мотивация в хората да си го купят. "И просто нямаше причина някой да каже "О, трябва да изляза да си купя това нещо", признава Роби Бак - бивш ръководител на бизнеса с домашно забавление и мобилни продукти в Microsoft.

2006 - мобилният телефон на ESPN.

2006 — Mobile ESPN

Идеята била американската компания ESPN да продава телефона с включено ексклузивно показващо се нейно медийно съдържание и видео, получени чрез достъп до мрежата от Verizon Wireless. Но от ESPN всъщност имали за продан само Sanyo устройство на цена от 400 долара. Малцина се съгласили да си го купят на такава цена при наличната пазарна конкуренция. ESPN бързо прекратила услугата. Вместо това, започнала да доставя съдържание за мобилната интернет услуга на Verizon. След това навлязоха смартфоните, които развиха цялата тази концепция. 

2006 - HD-DVD.

2006 — HD-DVD

Спонсориран от Toshiba, форматът HD-DVD се предполагало, че трябва да стане наследник на DVD-то, когато бил пуснат на пазара през 2006 г. Продавали се и HD-DVD плейъри. Xbox 360 - популярната игрова конзола на Microsoft, се предлагала с HD-DVD приставка. Но след това Sony превзема този пазар с формата Blu-ray. На 4 януари 2008 г. Warner Bros обявява, че се отказва от HD DVD и го замества с Blu-ray. Месец по-късно от Toshiba съобщават, че прекратяват усилията си за развитие на HD-DVD.

Утре очаквайте продължението, в което се разказва за продуктовите провали между 2007 и 2016 г.!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ