Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Да купиш реклама в последната минута
В търговията с реклама, също както в търговията на всичко друго, има практика на разпродажба в последния момент. Тя е наричана "предлагане на остатъци от рекламно пространство", "разпродажба" или "рекламиране в последната минута". В англоезичните източници е обозначавана като remainder advertising, remnant или last minute advertising. Свързана е с предоставянето на пространство или време, което медийната компания не може да продаде. Често може да се предлага с огромна отстъпка.
За тази практика разказа сайтът The Balance.
Причините за тази разпродажба варират от тотална липса на интерес към определено телевизионно предаване, часови пояс на излъчване или страница в печатно издание, до "обикновена" липса на рекламодатели на пазара в точно този момент. Това създава проблем за медийната компания, защото рекламното й пространство е определено с граници. То има много конкретно времетраене или живот и ако не е закупено, отива на вятъра. Често при подобни ситуации е запълвано с автореклама в телевизията, с обяви за собствени инициативи в печатните медии. В някои страни в него се поставят съобщения за публични услуги или друго "филтрирано" съдържание.
Ако имате много нисък бюджет, но искате рекламите ви да бъдат видяни от колкото може повече хора, това е добър вариант. Названието remnant (в превод "остатъчен", "разпродажба на останало парче") не отразява вида на рекламиране по същността му, обясниха авторите на сайта. Идеята е подобна на тази на офертите за купуване в последната минута, в които човек може да намери и закупи свръхевтин билет за полет, или почивка с туристическа група ден преди заминаването - защото са останали места, защото някой се е отказал или поради друга причина.Така той заплаща много по-малко, отколкото останалите, за същата услуга, само защото се е съгласил да я закупи и да се възползва от нея експресно.
Вместо изцяло да губи тази опция, медийната компания предлага остатъчни пространства с много голяма отстъпка. Тя опитва да продава пространство, което е щяло да бъде предложено за повече пари. Рекламодателят се възползва от силно намалената цена.
Кое е предимството?
Логично, значителното спестяване на разходи за реклама. Когато купуваш остатъчно пространство, получаваш драстично намаление в телевизиите, радиото, списанията, билбордовете и интернет. Не е необичайно в някои региони на света, например в Северна Америка, да се заплаща 75% по-малко за рекламен спот, в сравнение с цената му в първоначалното му предлагане. Ниските тарифи означават, че компаниите с много ограничени бюджети за медии могат да се възползват от тази извънредна опция и с малко повече късмет да рекламират наред с някои от големите рекламодатели, платили по-рано доста по-висока цена, за да се покажат в това рекламно време или поле.
А минусите?
Най-големият недостатък е изборът. Нямате такъв. Това означава, че трябва да имате налични, готови, множество различни версии на реклами, подходящи за радиото, телевизията, печата и онлайн, за да се впишете в конкретния, предложен с огромна остъпка пространствен и времеви рекламен контекст. Това означава също, че се нуждаете от криейтив отдел, отдел продукция и екип по счетоводните въпроси, готови веднага да скочат на крак и да изпълнят поръчката ви в последната минута.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.