Стимулите на импулсивното пазаруване

Стимулите на импулсивното пазаруване

Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?

Авторите в BusinessInsider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска златна мина за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:

● Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоурумите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и  човекът се замисля „Не е ли време да освежа банята си?“.

● Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът „Мир!“ на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.

● „Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки“. Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.

● Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.

● Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.

● Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа „Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.

● Страйк зони. Те са „в лицето ти“, „невъзможни за избягване“ екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Услугите на "Гугъл" са недостъпни за редица потребители по света
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
Зеленски: Корейският сценарий за край на войната в Украйна е възможен, но няма да гарантира сигурност
Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Гуцанов: Средната работна заплата в страната се е увеличила с 12%
Гроздан Караджов: Няма отчетено заглушаване на GPS сигнала на самолета на председателя на ЕК
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение