Маркетингът, основан на локация, остава сила

Маркетингът, основан на локация, остава сила

Да знаеш къде се намира потребителят, особено по кое време е там, дава прекрасен шанс да предвидиш неговото намерение да купува.

Това смята Алистър Гудман, изпълнителен директор на Plasecast – една фирма, предлагаща в САЩ услугата ShopAlerts. С нея продавачът на дребно предлага на потребителите изгодни оферти за покупка наблизо, като им ги изпраща по мобилния телефон.

Дали чрез разработване на мобилно приложение, дали чрез провеждане на кампания с текстови съобщения, фирмите използват технологиите, за да комбинират интересите на потребителите и локацията им и така да увеличат потока към магазините си. Маркетингът, основан на местоположение и технологии, остава сила. Опитът сочи, че рекламите и офертите, които интегрират време и място, могат да създават от 2 до 10 пъти по-голяма търговия, спрямо която и да е друга реклама.

Работят също мултимедийните съобщения. Освен това sms-ите (получавани с разрешение на потребителите) в 90% от случаите са отваряни. Същевременно, Джонатан Билинджър, директор маркетинг стратегии от комуникационната агенция JWT в Ню Йорк преди време призна, че често има особености при прилагането на маркетинга с локация (location-based marketing). Според него адаптирането на тази стратегия в обширен план е ефективно, когато бизнесът стане по-креативен и предложи добавена стойност.

Предложенията за сделки и оналайн талони за намаления са добра „примамка”, с която хората стават по-заинтригувани. Те обаче остаряват доста бързо.

Този вид маркетинг се използва от фирмите чрез следните инструменти: Показване на резултати при търсене в Google от дадено място, MobileAdwords – услуга на Google, в която рекламите се появяват само в определен радиус, Facebook (притежателите на смартфони обозначават къде са и така да получават награди като специални намаления), Google Places, приложения с талони.

Ако планирате да експериментирате в този вид маркетинг, експертите на сп. Entrepreneur съветват:

1. Дайте пълна възможност на потребителите да сегментират личната си информация. Не всеки желае да разпространява и изпраща сведения за интересите си и мястото, където се намира.

2. Бъдете прозрачни. Щом един човек се е съгласил, уверете се, че е е разбрал добре как вие планирате да използвате неговата лична информация и да събирате данни за посещенията му в онлайн и в уеб-пространството. Предотвратете тревогите за проблеми с пиратството.

3. Не предавайте информация, дарена на вас. Не давайте базата си данни на други фирми или партньори. (Такава практика има например в Америка, където този вид маркетинг е силно развит.)

4. Направете лесна процедурата за изключване. Не принуждавайте потребителите да участват в програма, от която искат да се откажат, и не ги измъчвайте в процеса на отписване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ