Маркетингът, основан на локация, остава сила

Маркетингът, основан на локация, остава сила

Да знаеш къде се намира потребителят, особено по кое време е там, дава прекрасен шанс да предвидиш неговото намерение да купува.

Това смята Алистър Гудман, изпълнителен директор на Plasecast – една фирма, предлагаща в САЩ услугата ShopAlerts. С нея продавачът на дребно предлага на потребителите изгодни оферти за покупка наблизо, като им ги изпраща по мобилния телефон.

Дали чрез разработване на мобилно приложение, дали чрез провеждане на кампания с текстови съобщения, фирмите използват технологиите, за да комбинират интересите на потребителите и локацията им и така да увеличат потока към магазините си. Маркетингът, основан на местоположение и технологии, остава сила. Опитът сочи, че рекламите и офертите, които интегрират време и място, могат да създават от 2 до 10 пъти по-голяма търговия, спрямо която и да е друга реклама.

Работят също мултимедийните съобщения. Освен това sms-ите (получавани с разрешение на потребителите) в 90% от случаите са отваряни. Същевременно, Джонатан Билинджър, директор маркетинг стратегии от комуникационната агенция JWT в Ню Йорк преди време призна, че често има особености при прилагането на маркетинга с локация (location-based marketing). Според него адаптирането на тази стратегия в обширен план е ефективно, когато бизнесът стане по-креативен и предложи добавена стойност.

Предложенията за сделки и оналайн талони за намаления са добра „примамка”, с която хората стават по-заинтригувани. Те обаче остаряват доста бързо.

Този вид маркетинг се използва от фирмите чрез следните инструменти: Показване на резултати при търсене в Google от дадено място, MobileAdwords – услуга на Google, в която рекламите се появяват само в определен радиус, Facebook (притежателите на смартфони обозначават къде са и така да получават награди като специални намаления), Google Places, приложения с талони.

Ако планирате да експериментирате в този вид маркетинг, експертите на сп. Entrepreneur съветват:

1. Дайте пълна възможност на потребителите да сегментират личната си информация. Не всеки желае да разпространява и изпраща сведения за интересите си и мястото, където се намира.

2. Бъдете прозрачни. Щом един човек се е съгласил, уверете се, че е е разбрал добре как вие планирате да използвате неговата лична информация и да събирате данни за посещенията му в онлайн и в уеб-пространството. Предотвратете тревогите за проблеми с пиратството.

3. Не предавайте информация, дарена на вас. Не давайте базата си данни на други фирми или партньори. (Такава практика има например в Америка, където този вид маркетинг е силно развит.)

4. Направете лесна процедурата за изключване. Не принуждавайте потребителите да участват в програма, от която искат да се откажат, и не ги измъчвайте в процеса на отписване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Министерството на обраната предлага военното обучение да излезе от класните стаи
Тръмп може да се позове на закон за извънредно положение, за да изпрати армията в американски градове
Франция потъна в още по-дълбока политическа криза. Какво предстои?
Запрянов: Ще поискаме усилване на охраната на въздушното си пространство със средства на съюзниците