Три прогнози за развитието на рекламната индустрия

Три прогнози за развитието на рекламната индустрия

Над 5 десетилетия. Толкова е прекарал в глобалния рекламен бизнес председателят на известната компания DDB Worldwide Кийт Райнхард. Той има опит в работата по едни от най-известните реклами на света, например кампанията "You Deserve a Break Today" на McDonald's в САЩ още от 70-те години. Миналата година му беше присъдена награда Clio Award за цялостен принос.

Райнхард е един от хората, които имат толкова много натрупан опит, че биха съставили вероятно една от най-далновидните прогнози за бъдещето на рекламната индустрия. Пред Business Insider той коментира какво очаква от него. Казва, че е оптимист за следващата фаза на развитие на индустрията, когато маркетолози и творчески специалисти ще бъдат по-малко обсебени от лъскавите нови джаджи и "ще се върнат към някои базисни неща", включително обединяване на работата им. Той споделя три очаквания за бъдещето на рекламната индустрия. Те са следните

Нейтив рекламата (native advertising) ще изчезне. Става дума за платеното рекламно съдържание, написано в стила на онлайн изданието, за да изглежда като част от останалото неплатено съдържание, а не като откровена реклама. Според Райнхард тази форма на промоция уврежда морала на медията, като място за ретранслиране на съобщения до публиката, както и самия рекламиран бранд. 

По думите му брандираното съдържание като цяло, или продуктово позициониране, е необходимо зло, но трябва да бъде в друга форма. Той се връща назад във времето към рекламите с участието на актьори от сериали, излъчвани по телевизията през 60-те години. В тях актьорите в телевизионното шоу са се явявали в рекламната пауза, за да промотират даден продукт. Идеята му е, че брандът трябва да модифицира разказа си, за да се впише в контекста на медията като комуникационен канал. 

"За едно телевизионно шоу, ако е комедия, трябва да напишете например комедийна реклама - като материал за актьорите да промотират нещо в рамките на шоуто", казва той. 

Запитан за лошите примери на native advertising, Райнхард казва че не иска да назовава конкретни рекламодатели, но смята, че онлайн съдържанието, което претендира да е новинарски блог, а всъщност е реклама, е такъв пример. Отнася се и за печатните медии. 

Край на обсебеността с лъскавите нови дрънкулки. 

Райнхард смята, че съвременната рекламна история ще бъде разделена на три части - начало (творческа революция) - създадена е от рекламните легенти като Бил Бърнбах; дигитално прекъсване, което идва в края на века и "следващо разкриване", в което тъкмо навлизаме. Последното следва отклоняването на погледите ни от лъскавите нови неща, в които се бяхме съсредоточили в рекламния бизнес. Основите на човешката природа не са се променили, нуждата от марки, също. Продължава да съществува необходимост да свързваме потребителя с брандове, както и мотивацията на човека да успява, да бъде обожаван, харесван, обичан, да принадлежи. Ще остане в бъдеще и нуждата от креативни идеи, които да свържат марките с тези неща. 

Едно от "лъскавите неща", с които индустрията ще изгуби връзка, са "големите обеми от данни" (big data) - модерното понятие, за което се говори. Изненадващите резултати от референдума във Великобритания за напускане на ЕС и изборите в САЩ с победата на Доналд Тръмп подчертават заблудите в резултат от големите обеми от данни. Индустрията започва да осъзнава, че не може вече да разчита изцяло само на данните, които са й дадени. 

"В продължение на години умовете с ляво мислене смятаха, че разказването на истории и емоциите са нерентабилни. Те искаха факти, не басни. Но изследвания показват, че разказването на истории е това, от което в крайна сметка се покачват приходите. Проблемът е, че отнема 3 до 6 месеца ангажименти, преди да се види точка на промяна", казва Райнхард. 

По думите му рекламната индустрия трябва да се справя по-добре в работата да продава и да убеждава хората да се обвързват. Има дълбока разлика между създаването на шум около нещо и създаването на бранд. 

Криейтив агенциите и медияшоповете отново ще станат едно. Агенциите за купуване на медийно пространство, които съветват рекламодателите къде да рекламират, са по-нов феномен за Райнхард. Преди десетилетия агенцията, която създава голяма телевизионна реклама, е била същата агенция, която е купува медийно пространство за рекламодателя. 

"Имахме само два въпроса за отговаряне в творческия отдел: Какво ще кажем?, Как ще го кажем?. Изследванията ни казваха какво и зависеше от нашето въображение да измислим как да го кажем - по телевизията, радиото и в пресата. Въпросите Кога? и Къде? (рекламите да бъдат поставени) беше оставян за последните 5 минути на презентацията, когато предавахме нещата към медийния отдел и те поставяха рекламата в най-стратегическите телевизионни слотове", споделя той. И вярва, че този модел отново ще се завърне.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ