Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Жената, която продаваше бижута
Наскоро пътувах с круизен кораб до бреговете на Южна Франция и западния бряг на Италия. По време на екскурзията открих истински маркетинг гений в лицето на продавачка в магазин за бижута.
Всяка вечер от пътуването ни, около 1500-2000 пасажери от кораба се изсипвахме в търговските зони на курортите, готови за приключения и да харчим парите си. Една нощ беше различно.
Жена, застанала пред бижутерски магазин, повиши глас и отправи покана към хората наоколо да участват в обща, групова картина. Как? Като се съберат в магазина й и позират в продължение на не повече от 15 минути. Какво получавахме в замяна? Награда.
Нямате представа колко добра беше тази жена в умението си да привлича и струпва хора в търговското си пространство. За минути то се изпълни дотолкова, че не можехме да помръднем.
Ето какво се случи след това.
Преди да започне да рисува, тя обясни как компанията й Mediterranean cruises превозва висококачествена бижутерия към тропически дестинации. Освен това каза, че показаното в магазина е всичко останало, с което той разполага за продажба към момента. Това била единствената екслузивна продажба за пътуващите на нашия кораб. Друга за нас нямало да има.
След като събра многолюдната тълпа в магазина, тя нарисува картината и дойде време да ни раздаде наградите. Оказаха се талони за намаление при покупка на едно или две бижута от нейния магазин. След като картината бе готова, се разходих и разгледах магазина, разговаряйки с клиенти. Част от позиралите хора излязоха да хапнат от предлаганите закуски и сладки изделия навън. Повечето, като мен, останаха и си купиха по нещо.
В магазина, който според мен обикновено има един до три клиента на ден, жената изпълни перфектно замислено театрално маркетинг представление, с което стимулира потенциалните си печалби от 1000 до 1500%. Не е никак малко, нали?
Ето какво можем да научим от нейния трик:
- Ако управлявате търговски обект в курорт, продавайте точно когато се струпват клиентите, независимо в кой час е това. Бижутерката знаеше кога точно 2000 души ще се появят пред витрината й и бе готова за това. Всеки търговец трябва да е наясно къде се намират потенциалните му клиенти и кога да направи акция, предназначена за тях.
- Създайте интерес към продукта си. Подаръците са винаги работеща идея, защото всичко безплатно действа като магнит за хората. Табелите с маркировка за намаления и разпродажба също са сред класическите инструменти, които неизменно работят. Но нищо не се е доказало дотолкова, като томболите с подарък.
- Създайте силно усещане за неотложност. Жената от бижутерийния магазин го стори с информацията за ограничената й стока и с изтъкването на „единствената“ възможност да си купим нещо в онзи момент. Преди да осъзная какво се случва, 12-годишната ми дъщеричка тичаше наоколо в магазина като ловец, търсещ плячка.
По разказ в американското списание Inc. на Матю Суайърс – основател на интернет правната фирма Trademark Company
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.