Ключова дума
|
Автори
|
Advertorial
|
Фотогалерия
|
Финанси
|
Реклама
|
Политика
|
Лидерство
|
Компании
|
България
|
Стил
|
Свят
|
ПР и събития
|
Политика
|
Общество
|
Енергетика
|
Бизнес
|
Туризъм
|
Общество
|
Лица
|
Култура
|
Криейтив
|
Класации
|
Техники за успех
|
София
|
ЕС
|
Екран
|
Банки
|
Мениджмънт
|
Светска хроника
|
Технологии
|
Хороскоп
|
Маркетинг
|
На днешната дата
|
Любопитно
|
Всичко от деня
|
Цитат на деня
|
Job Мениджър
|
Виц на деня
|
Коментари
|
Жената е ...
|
За нас
|
Реклама
|
ISO 9001-2015
|
Fractal Games
|
Декларация за поверителност
|
Икономика
|
M Events
|
M Видео
|
Политика за бисквитки
|
Жената, която продаваше бижута

Жената, която продаваше бижута
Наскоро пътувах с круизен кораб до бреговете на Южна Франция и западния бряг на Италия. По време на екскурзията открих истински маркетинг гений в лицето на продавачка в магазин за бижута.
Всяка вечер от пътуването ни, около 1500-2000 пасажери от кораба се изсипвахме в търговските зони на курортите, готови за приключения и да харчим парите си. Една нощ беше различно.
Жена, застанала пред бижутерски магазин, повиши глас и отправи покана към хората наоколо да участват в обща, групова картина. Как? Като се съберат в магазина й и позират в продължение на не повече от 15 минути. Какво получавахме в замяна? Награда.
Нямате представа колко добра беше тази жена в умението си да привлича и струпва хора в търговското си пространство. За минути то се изпълни дотолкова, че не можехме да помръднем.
Ето какво се случи след това.
Преди да започне да рисува, тя обясни как компанията й Mediterranean cruises превозва висококачествена бижутерия към тропически дестинации. Освен това каза, че показаното в магазина е всичко останало, с което той разполага за продажба към момента. Това била единствената екслузивна продажба за пътуващите на нашия кораб. Друга за нас нямало да има.
След като събра многолюдната тълпа в магазина, тя нарисува картината и дойде време да ни раздаде наградите. Оказаха се талони за намаление при покупка на едно или две бижута от нейния магазин. След като картината бе готова, се разходих и разгледах магазина, разговаряйки с клиенти. Част от позиралите хора излязоха да хапнат от предлаганите закуски и сладки изделия навън. Повечето, като мен, останаха и си купиха по нещо.
В магазина, който според мен обикновено има един до три клиента на ден, жената изпълни перфектно замислено театрално маркетинг представление, с което стимулира потенциалните си печалби от 1000 до 1500%. Не е никак малко, нали?
Ето какво можем да научим от нейния трик:
- Ако управлявате търговски обект в курорт, продавайте точно когато се струпват клиентите, независимо в кой час е това. Бижутерката знаеше кога точно 2000 души ще се появят пред витрината й и бе готова за това. Всеки търговец трябва да е наясно къде се намират потенциалните му клиенти и кога да направи акция, предназначена за тях.
- Създайте интерес към продукта си. Подаръците са винаги работеща идея, защото всичко безплатно действа като магнит за хората. Табелите с маркировка за намаления и разпродажба също са сред класическите инструменти, които неизменно работят. Но нищо не се е доказало дотолкова, като томболите с подарък.
- Създайте силно усещане за неотложност. Жената от бижутерийния магазин го стори с информацията за ограничената й стока и с изтъкването на „единствената“ възможност да си купим нещо в онзи момент. Преди да осъзная какво се случва, 12-годишната ми дъщеричка тичаше наоколо в магазина като ловец, търсещ плячка.
По разказ в американското списание Inc. на Матю Суайърс – основател на интернет правната фирма Trademark Company
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|