Винаги има и друг начин

Винаги има и друг начин

Социалните медии са подходящ канал за по-голямата част от брандовете и като такъв, участват при разпределението на бюджета. Как обаче да преценим колко да похарчим и кои резултати са удовлетворяващи за бизнеса ни? На това обръща внимание в Entrepreneur.com Адам Борнщайн, основател на Pen Name Consulting.

Социалните медии създадоха хубави възможности за предприемачите: Никога не е било по-лесно съобщението ви да бъде показано на стотици, хиляди и дори милиони хора. Но ако искате да достигнете до всички тях, ще струва доста.

Това е обикновен случай на търсене и предлагане, а социалните платформи ограничават предлагането. Органичното достигане (рийч) – това е способността ви да говорите директно на аудиторията, която избира да ви следва и да взаимодейства с бизнеса ви – се смали почти до нула. Във Фейсбук например органичното достигане е средно по-малко от 5% от аудиторията ви. Фейсбук просто не показва постовете ви на повечето от вашите последователи... освен ако не си платите за тази привилегия. Това е една от причините рекламирането в социалните медии да става все по-скъпа, тъй като брандовете се състезават за вниманието на потребителите.

Ако нямате бюджет, всичко това може много да ограничи възможностите ви за растеж. Това не означава, че трябва да спрете да използвате дигиталните платформи като цяло. С малко количество средства можете лесно да тествате заглавия, изображение и оферти сред различни аудитории. Такова проучване си струва.

Но има и друг начин! В дигиталния свят има много възможности да спечелите потребители: платено и органично в социалните медии, платено и органично търсене, по имейл, пиар, инфлуенсър маркетинг и спечелени медии. Започнете от определянето на няколко канала, върху които искате да фокусирате по-голямата част от усилията си.

В моята маркетингова агенция започваме с данни и потребителски проучвания, които използваме, за да могат клиентите да успяват със SEO чрез органично съдържание. Например, имаме клиент, за който създадохме 40 оригинални статии, с цел трафик към уебсайта му. На пръв поглед това може да не изглежда като начин за увеличаване на приходите. Но за две години, тези 40 материала позволиха на бранда да се класира за повече от 12 000 ключови думи (спрямо 2 000 в началото), с което излиза в топ 3 на резултатите на Гугъл по близо 400 различни теми и търсения.

Този приток на трафик направи още по-лесни за осъществяване директните продажби и добавянето на хиляди имейл адреси в базата данни на компанията, които да бъдат използвани за имейл маркетинг. Това беше комбинация от умно SEO планиране и позициониране на офертите за продукти на специфични страници. Така трафикът технически беше безплатен, такива бяха и добавените нови имейли, с които можехме вече директно да продаваме на потребителите чрез реклами, базирани на техните интереси.

Ако похарчите всичко за платена реклама, подценявате дългосрочния растеж на бранда си. А когато сте на няколко фронта едновременно, правите изключително трудно установяването кои канали имат най-висока възвращаемост на инвестициите (ROI). Но когато разделите и сегментирате стратегията си, възможностите за растеж са безкрайни.

Превод: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ