Спад в общата ангажираност на служителите за миналата година. Стресът - основна причина за напускане на работа

Спад в общата ангажираност на служителите за миналата година. Стресът - основна причина за напускане на работа

Спад на общата ангажираност на служителите в България с 3% през изминалата година регистрира поредното издание на проучването Best Employers Bulgaria, което се провежда от продължение на 13 години у нас. В него са участвали над 500 компании, в 15 различни индустрии и с над 140 000 интервюирани служители. Проучването изследва 14 области на работна среда (за регион Източна Европа), които определят професионалния опит на служителите – 7 от тях отчитат ангажиращите фактори, а другите 7 се позовават на удовлетворяващите фактори.

„Като цяло спад се наблюдава в почти всички показатели. Това е една от причините през 2019 г. много малко компании да успеят да покрият изискванията и да вземат сертификат за Най-добър работодател. Най-ясно тази тенденция се вижда при удовлетворяващите фактори, докато при ангажиращите има покачване на индексите при 4 от общо 7“, споделят от Best Employers Bulgaria.

При най-добрите работодатели показателят на Обща Ангажираност се запазва на значително по-високи нива - 83%, сочат още изводи от новото издание на проучването.

Служителите са най-ангажирани през първите 3 месеца от започването на нова работа, като средният показател за страната е 80%, а при най-добрите работодатели резултатът е много близък до 100%, казват още авторите на изследването. Като основна причина за напускане на работа служителите посочват стреса. Авторите на изследването дават и няколко насоки, които биха насърчили повишаването на общия показател за ангажираност:  бизнес култура на работното място и приятна, и удобна среда; Възможност за кариерно развитие и Мениджър, който успява да ги настрои на вълна „успех“.

В нашия регион съществуват 14 области на работна среда, които определят 7 ангажиращи фактори (Работодателска марка; Топ мениджмънт, преки ръководители; кариерни възможности, обучение и развитие, управление на представянето, възнаграждение и признание), а другите 7 са т.нар. удовлетворяващи фактори ( управление на различията, таланти и служители, инфраструктура; баланс работа и личен живот- интересен ключов фактор; сътрудничество, автономия, работни задачи).

Формулата, която определя победителите, е комбинация от: Ангажираност, Лидерство, Работодателска марка, Култура на представянето.

Бизнесът в България среща големи затруднения при мотивирането на средния мениджмънт и през последните няколко години голяма част от компаниите полагат големи усилия в тази посока, става ясно още от изследването.

И още: когато служителите се чувстват свързани към фирмената култура, те се представят и по-добре в процеса на работа. Преживяванията са всичко за хората. И чувствата им към работното място влияят пряко на тяхното задържане, ангажираност и производителност на труда им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер