Топ мениджърите на България 2021: Райна Миткова, управител на „ЕОС Матрикс“ ЕООД
“Мениджър на годината” безспорно е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса. Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.
През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.
„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.
Представяме ви Райна Миткова, управител на „ЕОС Матрикс“ ЕООД
Банковият мораториум даде глътка въздух на бизнеси и частни лица
Как се отрази пандемията върху вашата работа?
Секторът за събиране на вземания е изключително чувствителен към всякакви промени, били те икономически, политически или, както в случая с пандемията, внезапно настъпилата всеобща несигурност за бъдещето. Точно това беше и което усети бизнесът ни още в началото на коронавирусната криза: много хора спряха да погасяват задълженията си, и то не поради невъзможност за това, а по чисто психологични причини, повлияни от чувство на безпомощност да контролират ситуацията, в която се озовахме.
Отговорихме на това предизвикателство с поредица от кампании – предложихме гъвкави схеми, отстъпки и инструменти за договаряне и за разсрочване на вземанията. Най-важното послание към клиентите ни беше, че от тази криза можем да излезем не със страх, а със съзнанието, че когато управляваме разумно финансите си, превръщаме предизвикателствата във възможности и ние сме на тяхна страна да ги подкрепим в това израстване.
Каква е прогнозата ви за развитие на сектора?
Банковият мораториум даде глътка въздух на бизнеси и частни лица в затруднение, но и отложи проблеми, на които тепърва ще станем свидетели в края на 2021 г. Все още не са ясни дългосрочните ефекти от него и е възможно да има неприятни изненади от по-високите суми, които трябва да се платят за теглените кредити. Проучванията ни показват, че един от трима българи е взел пари назаем вследствие на кризата, а всеки пети от тях от се опасява, че няма да може да покрива задълженията си към банкови институции.
В този контекст заедно с края на кредитната ваканция вероятно ще видим ръст на необслужваните заеми, който на свой ред би могъл да доведе до оскъпяване на новите кредити. Допълнителен фактор за очаквана стагнация е и че настоящото законодателство не отговаря на реалните икономически и финансови процеси. Например въвеждането на института на „абсолютната давност“ няма да доведе до премахване на фигурата на вечния длъжник, напротив, ще насърчи недобросъвестните платци, увеличавайки допълнително бремето на онези, които поемат отговорност за задълженията си.
Кое беше новото умение, което развихте по време на пандемията?
Мисля, че и в лично, и в професионално качество всеки от нас научи много. В „ЕОС Матрикс“ доказахме, че сме способни за бърза, ефективна и устойчива адаптация, осигурявайки непрекъсваемост на дейността на компанията, подкрепа на служителите ни и сигурност за нашите клиенти.
Колцентърът ни беше първият, чиято работа се пренесе изцяло дистанционно – справихме с тази задача само за три дни през март миналата година. Това експресно преминаване в изцяло нов режим на работа се оказа катализатор на редица инициативи за дигитализация на процесите в компанията – имахме истински бум в разработката на софтуерни роботи и продукти, чатботове и изкуствен интелект за потребителско поведение.
Не по-малко важни са и уменията, които развихме за комуникация помежду ни и за повишаване на устойчивостта към стрес на екипа – с провеждането на дистанционни работни срещи, внедряване на социална платформа за поддържане на неформални контакти между колегите, програми за психологични, правни и финансови консултации на служителите.
Генерален спонсор на 14-ото издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1.
Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank, Johnnie Walker, Bulgaria Insurance, British American Tobacco Bulgaria, Volkswagen България, Метрореклама
Медийни партньори са: bTV, БТА, БНР, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.