4 начина да повишите мотивацията на екипа
Като истински шеф, най-вероятно правите всичко възможно да помогнете на екипа си да се представи по-възможно най-добрия начин. Ако вървите по стъпките на някои от най-успешните лидери, вече знаете, че трябва да се фокусирате върху задаването на предизвикателни, но постижими цели, провеждането на ползотворни срещи и ефективното делегирането на задълженията.
Въпреки това, има едно нещо, което дори най-добрите шефове често пропускат, а именно това дали вашите служители имат нужната мотивация и енергия, за да използват пълния си потенциал.
Може да мислите, че енергията е нещо, което вашите служители или имат, или нямат(или с други думи дали са получили достатъчно сън през нощта), но в действителност, като лидер вие играете изключително важна роля в това до колко са мотивирани те в своето ежедневие.
Изследователи от Мичиганския университет в САЩ развиват теорията, че нашата енергия не е функция на собственото ни поведение (сън, хранене, упражнения), а резултат от взаимодействията ни с другите.
В едно от своите прочувания от университета разкриват, че хората, които работят с ентусиазирани и енергични лидери, се чувстват по-мотивирани да работят усилено и да запазят своя фокус върху задачите. Участниците в изследването съобщават, че се чувстват по-ангажирани и изпитват по-голямо удоволствие от работата, а това на свой ред води до по-висока продуктивност и постигане на по-добри резултати.
Казаното дотук ни води до въпроса: „Как да станем по-енергични лидери?“ За целта, трябва да започнете да отделяте повече внимание на тези четири неща:
1. Излъчвайте позитивизъм
Има изобилие от проучвания, които акцентират върху множеството ползи за ефективното лидерство, идващи от позитивното отношение.
Не мисля, че има нужда да цитирам научни трудове, за да ви убедя, че хората предпочитат да общуват с някой позитивен човек, отколкото с такъв, който постоянно се оплаква от нещо.
Положете съзнателни и целенасочени усилия, за да покажете вашата най-оптимистична, благосклонна и подкрепяща страна.
Например, когато не сте съгласни с някакво предложение на ваш подчинен, не отхвърляйте веднага неговата идея, а покажете, че уважавате мнението му и опитайте да намерите допирни точки, с които да стигнете до компромисно решение. Когато възникнат някакви проблеми, съсредоточете вниманието си върху нещата, който можете да коригирате, вместо да се оплаквате от тези, които са извън ваш контрол.
Опитайте да запазите позитивизма във всичко, което правите, и останалите може да последват вашия пример.
2. Запознайте се с екипа си на човешко ниво
Добрите лидери не ограничават работата си до раздаването на задачи и заповеди, те се фокусират върху изграждането на силни и устойчиви двупосочни отношения с хората, с които работят. Те проявяват истински интерес към емоциите, тревогите и щастието на другите като се стремят да бъдат активни слушатели, когато говорят с тях.
И най-важното, те знаят как да покажат уязвимост, защото разбират, че когато са искрени, открити и носещи отговорност за действията си, те принуждават другите да направят същото.
3. Споделете страстта си с вашия екип
Работили ли сте някога за шеф, който не се интересува от работата си и просто отчита някаква дейност? Ако отговорът е „да“, най-вероятно е било изключително трудно да бъдете мотивирани и продуктивни, когато вашият лидер не показвал ентусиазъм в своята роля.
Опитайте да откриете нещото, което внася смисъл във вашата работа. След това споделете вашата страст със служителите си, като им обясните личните си цели, проектите, върху които искате да работите и мисията, която вие и вашият екип ще защитавате. Колкото по-прозрачен сте с причините, които стоят зад всичко което правите, толкова по-вероятно е хората да споделят вашия ентусиазъм и да се присъединят към вашата цел.
4. Превърнете ученето в приоритет
Изследването на Мичиганския университет показва, че добрите лидери създават интелектуално стимулираща работна среда. Това означава, че те споделят своите познания и опит с екипа си и са отворени към чуждите мисли и идеи.
Те насърчават открития диалог, творчеството и задаването на въпроси. Един екип, който често влиза в открити и искрени дискусии, е много по-вероятно да стига до ефективни решения на проблемите, тъй като той може да се възползва от много различни гледни точки.
Патриша Томпсън, психолог и президент на консултантската фирма Silver Lining Psychology, за TheMuse.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.