7 навика, които унищожават екипния дух
Екипният дух е важен елемент от работната среда, но много често не получава вниманието, което заслужава.
Той е нещо повече от емоциите, които служителите изпитват в дадения ден и час. Екипният дух е чувството за принадлежност, чувството за цел и гордост от работата, която вършите.
Има много действия и събития, които могат да повлияят на екипния дух, като например организирането на обяд със служителите или пък санкциите за лошо свършената работа - две неща, които ще повлияят съответно по позитивен и по негативен начин.
Това обаче са повърхностни фактори, които в крайна сметка не оставят особено сериозно впечатление. Някои от малките навици и детайли, тези които не забелязвате веднага, може да имат много по-голям и опасен ефект върху настроението в офиса.
Ана Джонсън от Inc.com споделя списък с 7 навика, от които трябва да се отървете възможно най-бързо, ако не искате екипът ви да изгуби мотивация и желание за работа.
1. Непоследователността
Последователността е важна, защото дава на хората представа какво да очакват. Дори когато служителите ви не със съгласни с ваше решение, ако сте последователни в действията си, те ще могат да се приспособят към ситуацията.
Например, провеждането на срещи всяка сутрин за анализ на тяхното представяне през отминалия ден може да не се хареса на всички, но това е за предпочитане пред провеждането на произволните събирания, които организирате, когато ви скимне. Това не означава да роботизирате работния процес, а да зададете очаквания, които трябва да бъдат покривани.
2. Неспазването на поети ангажименти
Когато казвате, че ще направите нещо, трябва да спазите обещаното. Когато сте обещали да подкрепите проекта на един от вашите колеги, а след това пропускате неговата презентация, дори да имате добра причина, вие вредите на духа на целия екип и унищожавате доверието, което този колега е имал във вас.
Най-добрият начин да избегнете тази ситуация е като бъдете искрени в нивото на ангажираност, която сте готови да поемете. Може да кажете нещо от рода на: „Искам да ви помогна по този въпрос, но не съм 100% сигурен, че ще имам нужното време“. Всичко е в задаването на правилните очаквания.
3. Оплакването
Що се отнася до критиките и оплакванията, те трябва да бъдат запазени за точно определено време и място. Критиките трябва да бъдат изразявани в позитивна и контролирана среда, защото дори най-малките и незначителни оплаквания могат да окажат сериозно влияние върху духа на вашия екип.
Това не означава да прикривате оплакванията и да се правите, че не съществуват, а да опитате да предотвратите превръщането им в нещо обичайно и дори характерно за вашето работно място.
4. Закъснението
На всеки се случва да закъснее за работа с няколко минути. В днешната технологично развита среда на работа тези редки закъснения не оставят особена следа. Когато обаче закъснявате за работа абсолютно всеки ден, вие показвате липса на уважение към това, което правите и към усилията, които полагат вашите колеги, за да пристигат редовно навреме.
Добра идея е да се стремите да бъдете точни, дори ако имате по-гъвкаво работно време. Спазването на график е важно за екипната мотивация и за последователността в бизнеса.
5. Неясната комуникация
Ефективната комуникация води до по-високи нива на производителност, а неефективната до стрес и неудовлетвореност. Ако често ви се случва да се изразявате неточно и неясно и да имате комуникационни пропуски, може да очаквате значителен спад в мотивацията и ангажираността на вашите служители. За да запазите високия екипен дух, трябва да се стремите към по-открита и искрена комуникация с вашите колеги.
6. Пренебрегването на екипа
Не трябва да забравяте, че когато става въпрос за отборна работа, всеки отделен член на екипа има значение. Една слаба връзка във веригата е достатъчна, за да компрометира усилията на останалите хора от екипа. Затова е важно да отделяте индивидуално внимание на хората, но да възлагате екипни цели и да възнаграждавате служителите си като група.
Насърчавайте редовните контакти между служителите, тиймбилдинга и възможностите за извънработно общуване.
7. Работата в почивките
За съжаление, това е изключително често срещано явление в съвременното работно място. Служителите работят по време на своите обедни почивки в опит да постигнат повече или да се впишат в приетите социални норми. В много случаи те го правят по собствено желание, без да са получили нареждане от вас, но ако това поведение бъде нормализирано, то може да има изключително негативно влияние върху мотивацията на служителите.
Все пак, има основателна причина за съществуването на почивките. Те дават възможност на хората да се отърсят от насъбраното напрежение и да си върнат концентрацията. Няколко минути почивка са достатъчни, за да се увеличи производителността до края на деня. Насърчавайте служителите си да си почиват по-често, като сами последвате съвета си и дадете пример.
Всеки човек в компанията може да влияе на мотивацията на останалите, както по позитивен, така и по негативен начин. Затова е важно да работите заедно и да координирате усилията си, за да запазите високия екипен дух.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.