7 черти, характерни за непродуктивните служители

7 черти, характерни за непродуктивните служители

Когато става въпрос за бизнес средата, „непродуктивността“ може да бъде погледната от няколко ъгъла.

На първо място, някои служители са толкова разговорчиви и активни в офиса, че не ви оставят време да осъзнаете, че никога не са били продуктивни.

Второ, може да забележите, че качеството на работата на даден служител намалява и, че той е станал непродуктивен.

И на последно място, служителят винаги е бил непродуктивен и всички в офиса са наясно с това. 

При всички тези ситуации, характеристиките, присъщи за мързеливите служители са едни и същи. Как са стигнали до тази позиция и защо все още я заемат е тема за друг разговор, важното в случая е да се научите да разпознавате тези черти. Откриването на непродуктивните служители е първата стъпка към промяната.

Това са част от чертите, за които трябва да внимавате:   

1. Оплакване

Няма значение, защо, на кого и за какво се оплаквате. Честото оплакване показва, че човек не е готов да положи нужните усилия, за да промени нещата, от които не е доволен. Оплакването е чиста и проста загуба на време. Както казва Джон Брандън „продуктивните хора не мислят постоянно за проблема. Те просто си вършат работата.“

2. Търсене на извинения

Подобно на оплакването, търсенето на оправдание не може да бъде определено като добър начин за оползотворяване на вашето време. Едно е да оставите дадена задача на заден план, при изникването на друга от по-висок приоритет, съвсем различно е да не се справите с нея и да търсите причината за личния си неуспех някъде другаде. Обърнете специално внимание на служителите, които имат извинение за всичко. 

3. Отлагане на работата

Тази черта обикновено върви ръка за ръка с търсенето на оправдания. В някои случаи, служителя отлага даден проект заради определено извинение, което е измислил, а в други се преструва, че няма търпение да се заеме с него и, че задачата не е „голяма работа“.В малки дози, но когато стане навик, вече имате проблем.  

4. Търсене на шефско одобрение

Причините за това могат да бъдат няколко. Единия вариант е служителя да се надява, че шефът сам ще свърши работата или, че ще я делегира на някои друг (отново заради извинения и оправдания от страна на служителя).

Другата възможност е служителят да не си вярва, че може сам да взема решение и да поеме отговорност за последствията. Единствената жертва, и в двата случая, е продуктивността.

Високата производителност до голяма степен зависи от възможността да атакувате директно проблемите и да работите здраво, за да намерите тяхното решение. Останалото е желание и мотивация за самата работа. Срещите с шефа, след всяко ново предизвикателство, пречат на продуктивността и забавя професионалното ви развитие.

5. Грижа само за признание и похвала

Това е класическа черта, характерна за хората, на които не им пука за тяхната работа. Тези служители са продуктивни само в случаите, когато това ще им донесе видими дивиденти и признание. 

За да сте производителен, трябва да сте наистина креативен и иновативен във вашата работа. Да правите само това, което ви се казва, не е добър начин за използване на вашето време. Освен че е признак за мързеливост, това е черта, която показва липса на мотивация, което ни води и до следващата точка.

6. Липса на мотивация и интерес

Лесно е да разпознаете хората, на които им липсва мотивация. Обикновено, те страдат от всички гореспоменати проблеми: търсят си извинения, отлагат задачи, оплакват се, притесняват шефа и т.н. Комбинацията между тези фактори и апатичната нагласа към работата, допринася за ниската продуктивност.

Има ли причина да работите здраво, ако не се интересувате от компанията и от успехите, за които може да допринесе? В края на краищата, за да бъдеш продуктивен трябва да положиш доста усилия и труд, а това не се нрави на мързеливите служители.

7. Липсва напредък в личностното развитие и персоналния бранд  

Това обикновено се случва, когато хората започнат да изпитват пълно безразличие към своята работа. Може би те вършат работата си без да ърсят оправдания и извинения, може би решават проблемите си сами и не отлагат задачите.

Ако обаче човек не забелязва видим напредък в развитието на кариерата си и в разпознаваемостта на личния му бранд, работата плавно се превръща в скучна рутина. 

Както виждате, голяма част от тези характеристики зависят една от друга. При непродуктивните служители се наблюдава ефекта на доминото, при който всяка паднала плочка намалява значително производителността. 

Най-доброто нещо, което може да направите е да внимавате за проявата на тези характеристики и да се борите с тях възможно най-отрано, преди падналите парчета домино да станат прекалено много.

Адам Хейтзман, съосновател на HigherVisibility, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ