9 неща, които всеки добър мениджър трябва да знае

9 неща, които всеки добър мениджър трябва да знае

Едновременната работа по няколко аспекта от изпълнението на даден проект, особено когато той включва много хора, никога не е лесна задача.

Много хора вярват, че имат нужните способности и възможности, за да бъдат велики мениджъри, но в много случаи те подценяват знанията и уменията, необходими за ефективното управление на всеки професионален екип.   

Това са 9 неща, които всеки мениджър трябва да знае, преди да може да се нарече добър. 

1. Хората са всичко.

Много хора смятат, същността на управлението е в изпълнението на задачи, а не в работата с други хора. Разбира се, постигането на целите, които сме си поставили, е основната причина, заради която работим, но най-добрите мениджъри знаят, че техните служители винаги трябва да бъдат на първо място. В противен случай, хората нямат да имат мотивация и желание да постигнат нещо наистина значимо.  

2. Лидерът трябва да дава личен пример.

Най-добрият начин да накарате хората ви да бъдат отговорни е като им покажете, че самият вие държите на думата си и спазвате общоприетите норми и стандарти. Ако се превърнете в положителен пример за служителите от вашия екип, те ще тръгнат по вашите стъпки и ще опитат да бъдат по-добри.

3. Търпението е от ключово значение.

Понякога човек се изнервя от начина, по който нещата изглеждат към момента. Ситуацията не се е развила както сте желали и резултатът е крайно незадоволителен. Въпреки това, трябва да знаете, че в динамичния свят на бизнеса провалът е последното нещо, за което трябва да се тревожите. Добрите лидери са наясно, че трябва да имат търпение, защото най-добрите неща тепърва предстоят.

4. Здравият разум е незаменим.

Задълбоченият анализ на ситуацията от време на време води до добри резултати, но най-доброто нещо, което може да направите, когато вземате решения, е да следвате вашата интуиция. В крайна сметка, има причина човечеството да достигне до тук само и единствено с помощта на здравия разум.

5. Наградите трябва да бъдат заслужени.

На всеки е ясно, че служителите преследват своите интереси и гонят задачи, които им носят значими награди, независимо дали става въпрос за увеличение на заплатата или професионално повишение. За това е важно да внимавате точно какъв начин на поведение и работа насърчавате. В края на краищата ще получите повече от това, което давате.

6. Емоциите и бизнесът трябва да бъдат разграничени.

На всеки се случва да преплете приятелства и емоции в своите бизнес отношения. Разделянето на професионалния и личния свят обаче ни позволява да бъдем по-ефективни и да предпазим връзките си от излишно напрежение и горчивина.

7. Нищо не става без сътрудничество.

Големите лидери знаят, че да бъдеш ръководител не означава просто да се разпореждаш и да казваш на другите какво да правят. Точно обратното, Вие трябва да работите рамо до рамо със служителите си, за да могат да ви приемат за част от екипа, а не за далечен човек, който само им възлага задачи, без да взема реално участие в процеса по тяхната реализация.

8. Няма как да постигнете успех, ако не познавате клиентите си.

Изключително важно е да знаете какво наистина искат вашите клиенти. Все пак, те са хората, за които работите и тези, които плащат сметките. Техните нужди и желания трябва да играят водеща роля във всяко ваше действие и в начина, по който управлявате екипа си. 

9. Не забравяйте да се забавлявате!

Служителите винаги са най-щастливи, когато могат да се забавляват с това, което вършат.  Вярвате или не, работата не трябва да бъде скучна и досадна, за да бъдат служителите ви ефективни.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ