Алгоритъм на успеха
Дори във време на рецесия много компании не спират да търсят нови служители. Имайки предвид колко конкурент е пазара на труда, кандидатите за работа трябва да направят всичко по силите си, за да се откроят от останалите. Наскоро говорих с представители на компанията за подбор на персонал Harqen за най-важните качества, които кандидатите за работа трябва да демонстрират, за да спечелят желаната позиция. Ето 5 от тях:
Самочувствие
Показването на увереност е от ключово значение за успеха на кандидата за работа. Ако се провалите още при тази стъпка, забравете за получаването на позицията. За да определят нивото на самочувствие на кандидата за работа, от Harqen са създали машинен алгоритъм, който следи за споменаването на конкретни думи, които показват, че говорещия е постигнал неща, за които не се страхува да говори. Тя търси думи като създаден, изграден, постигнат, ръководен и въведен. Например, ако ви попитат за настоящата ви работа, един добър отговор може да бъде нещо от рода на: „Ръководих екип в условията на пандемия, като заедно с колегите ми постигнахме резултати, които допринесоха за създаването на една още по-силна и гъвкава организация.“
Избягвайте думи, които звучат пасивно. Не прибягвайте до изрази като „Бяха воден от…“, „Казаха ми…“. Дори отговорът „Работих като мениджър“ е по-слаб и неефективен от „Ръководих екип“. Не говорете за ролята, която сте изпълнявали, а за това, което сте постигнали в това време.
Ентусиазъм
Друго качество, което търсят работодателите, е ентусиазъм. Главният технически директор на Harqen Марк Унак ми каза, че най-добрият начин да покажете ентусиазъм е като използвате позитивни изрази. В Harqen имат индекс за позитивност, които поставя думите и фразите в диапазон от плюс 5 до минус 5. На върха са думи като абсолютно, страхотно, супер, удивително, любов, връзки и екип. На другия край са думи като омраза, злоупотреба, отвращение и ужас. Работодателите търсят позитивни хора, така че трябва да включвате колкото се може повече позитивни изрази в изказванията си.
Аналитични умения
Да притежавате способността да мислите аналитично не означава да можете да говорите за малките детайли по всеки проект, с които някога сте се захващали. Това означава, че трябва да можете да анализирате всяка ситуация и да предлагате решения за проблеми, които тя представя. Как алгоритъмът на Harqen разпознава това качество у кандидатите за работа? Той отбелязва думите, които демонстрират прецизност в начина ви на мислене. Например, един човек, който може да се похвали с добре развито аналитично мислене, може да каже нещо от рода на „Това са фактите, които са пряко свързани с тази ситуация“. От друга страна, хората, чиито начин на мислене не може да бъде описан като „аналитичен“, се фокусират вниманието си повече върху историята, а не върху фактите. Един такъв кандидат би казал нещо от сорта „Успяхме да съберем много данни за тази ситуация. Ако искате, можем да ви ги покажем“.
Умения за разрешаване на проблеми
Според Тим Ихлефелд, президент и главен изпълнителен директор на Harqen, всеки работодател иска да има служителки, които да могат да му помагат в разрешаването на проблеми, пред които е изправен неговия бизнес. За тази цел алгоритъмът на компанията отделя особено внимание на често задавания въпрос :„Били ли сте в ситуация, в която е трябвало да разрешите непредвиден проблем? Какво направихте и какъв беше крайния резултат от решението ви?“. Кандидатите за работа трябва да имат предварително подготвен отговор на този въпрос. Ако се подготвяте за интервю за работа, помислете за това какво сте направили, за да разрешите неочакван проблем. Представете стъпка по стъпка действията, които сте предприели за постигането на тази цел.
Познания за компанията
Последният фактор, от който зависи дали кандидатът за работа ще получи желаната позиция, е способността му да покаже, че наистина иска да работи за компанията, чиито представител го интервюира. Това може да се разбере от отговора ви на въпроса „Защо искате да работите за нас?“
Според Унак това е най-важният въпрос от интервюто за работа и неговият отговор трябва да бъде добре обмислен предварително. В повечето случаи последните два въпроса от този списък играят по-важна роля за крайното решение на работодателя от всички останали взети заедно.
Тук е важно да демонстрирате, че познавате добре бизнеса на компанията и че изпитвате уважение към постигнатото от нея. Покажете, че знаете от какво точно има нужда тя и че именно вие сте човекът, който може да й го осигури.
...............
Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.