Екипът, който може да постигне всичко

Колкото и опитен и талантлив да е човек, не може да знае и може всичко, само неговите усилия никога няма да бъдат достатъчни, за да превърнат една компания в успешна. Бизнесът отдавна знае, че единственият ефективен начин за изпълнение на трудоемки и сложни задачи е работата в екип. Когато комбинирате енергията, знанията и уменията на отделни личности в една силно мотивирана група, получавате екип, който може да постигне всичко, което поиска.
Мотивацията на този екип обаче трябва да бъде поддържана и насърчавана от добър лидер. Това са 8 ефективни начина да накарате хората от вашия екип да дадат всичко от себе си за следващия ви проект.
1. Насърчете сътрудничеството в рамките на екипа
Според прочуване на сайтът Weekdone.com, 39% от работещите смятат, че техният принос към успеха на компанията им остава незабелязан и недооценен. Насърчете членовете на вашия екип да участват активно в процеса на вземане на решения и вземете предвид техните предложения за подобряване на работната среда. Задавайте въпроси, слушайте техните отговори и когато е възможно и рационално - прилагайте техните решения.
2. Избягвайте провеждането на безполезни срещи
Спрете да организирате непрекъснати и безполезни срещи, когато няма какво да бъде дискутирано. Средностатистически всеки професионалист губи по 3,8 часа на седмица от своето време в непродуктивни срещу. Създайте ефективна програма за провеждането на срещи, като започнете да каните на тях само хора, които наистина трябва да присъстват, и се придържате към точно начално и крайно време. Не губете времето на вашите служители, които имат по-важна работа за вършене.
3. Задайте ясни цели
В едно проучване 63% от служителите съобщават, че губят голяма част от времето си в непродуктивни дейности, защото не знаят кои задачи представлява приоритет и кои не. Като лидер вашата работа е да зададете ясни цели на вашият екип. Уверете се, че служителите ви знаят какви точно са тези цели, какъв е техният относителен приоритет и каква е ролята на екипа в постигането им. 4. Не се превръщайте в микромениджър
Никой не харесва шефовете, които непрекъснато си врат носа, където не им е работа, и поставят под въпрос всяко решение и действие, което изрично не е било одобрено от тях. Цели 38% от служителите, анкетирани в едно проучване, са казали, че биха предпочели да работят по някаква неприятна за тях задача, отколкото да работят рамо до рамо с шеф микромениджър. Позволете на служителите си да поемат отговорност за собственото си представяне. Задайте основната цел и насърчете служителите си да намерят своя път към нейната реализация.
5. Осигурете приятна работна атмосфера
Всеки иска да работи на място, което е чисто, подредено и приветливо, на място, което караха хората да се чувстват удобно и уютно. Добрата новина е, че не е нужно да харчите много пари и да поалгате огромни усилия, за да направите офиса по-приятно място. Достатъчно е да насърчавате съвместната работа и откритото изразяване на мнения.
6. Не пречете на щастието на вашите служители
Малките неща, като позитивното мислене, усмивките и смехът, са от решаващо значение за чувството на удовлетвореност и реализация. Щастливите служители разпространяват своята мотивация и ентусиазъм до всички членове на екипа. Отделете специално внимание на удовлетворението на вашите служители от работата, от компанията и от вашата работа като техен лидер и предприемете конкретни и навременни действия, ако то е ниско.
7. Не наказвайте сурово грешките на вашите служители
Всички грешим. Това е едно от нещата, които ни правят хора. Важното е от всяка грешка да бъдат извличани поуки, с помощта на които да се гарантира, че тя няма да бъде повторена. Вместо да наказвате служителите си, когато правят искрени грешки, най-доброто нещо, което може да направите, е да ги насърчите да опитат отново.
8. Осигурете им възможности за лично развитие
Членовете на вашия екип ще бъдат по-ценни за вашата организация, а сами за себе си, когато получават възможности за придобиване на нови знания и умения. Осигурете на екипа си нужните курсове и обучение, които ще им помогнат да напреднат в своята кариера и да се запознаят с последните технологии и стратегии в сферата им на работа.
Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Компанията на Уорън Бъфет купува за 10 млрд. долара нефтения бизнес на Occidental Petroleum
Компании |Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство
Икономика | Advertorial |Политическите коментари на идеята на Борисов за закриване на ДАИ
Политика |САЩ разрешиха на южнокорейски компании да използват визи B-1 за инвестиционни проекти
Свят |Австралия предлага на Великобритания и съюзниците си достъп до своите редкоземни елементи
Бизнес |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Федералното правителството на САЩ спря работа
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.