Защо екипът ви е непродуктивен?

Защо екипът ви е непродуктивен?

Всички знаем, че изграждането на добър екип от професионалисти е от съществено значение за развитието на всяка компания.

За съжаление, мениджърите често правят грешки, които могат да превърнат дори най-страхотния екип в разединена и непродуктивна група от хора, която няма да постигне желаните от вас резултати.

Ако искате да създадете възможно най-добрия екип, трябва да избегнете тези 5 грешки.

1. Не назначавате правилните хора

Тази грешка определено е най-очевидната, но по някаква незнайна причина продължава да бъде и най-често срещаната. Важно е екипът ви да се състои от хора, които имат сериозен опит в бизнеса, но това не означава да поставите автобиографията и препоръките на първо място. От ключово значение е да намерите служители, които са посветени на каузата и споделят ценностите и вижданията на компанията, ако не искате да имате проблеми на по-късен етап.  

2. Не делегирате правомощия

Когато давате на членовете на вашия екип възможността сами да вземат решения и да носят отговорност за действията си, вие показвате, че им имате доверие. Когато в основата на отношенията между служителите и техния ръководител стои доверието, хората са мотивирани да дадат всичко от себе си за развитието на компанията. От другата страна, липсата на овластяване води до по-ниска продуктивност и ограничаване на иновациите.    

3. Позволявате рутината да се превърне в скука

Въпреки че всички се нуждаем от някаква структура, екипите процъфтяват, когато работят в интересна и забавна  среда. Направете всичко по силите си, за да запазите тръпката от първите работни дни и от време навреме да внесете нещо ново и неочаквано в процеса на работа. В противен случай, всички ще започнат да мислят за други неща, за които биха могли да използват времето си. 

4. Не излизате навън

Въпреки че е общоприетото разбиране, че всичко трябва да се прави в рамките на офиса, има нещо освежаващо и вдъхновяващо в разходката и срещата с колеги извън границите на работно място. Глътката чист въздух може да се отрази чудесно на вашите служители. Дори и да ви се струва странно, опитайте да намерите време, в което заведете екипа си на кратка разходка или на кафе, за да разведрите обстановката.

5. Не празнувате постиженията на вашите служители

Няма нищо по-обезсърчително от това да вложиш всичките си усилия в дадена задача и да не получиш нищо в замяна, когато тя бъде завършена. Отпразнувайте подобаващо всяко постижение на служителите от вашия екип и още повече в случаите, когато всички са допринесли с нещо за крайния успех.  

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер