Учени установиха кои хора са по-склонни да четат лоши новини

Учени установиха кои хора са по-склонни да четат лоши новини

Изследователи от Университетския колеж в Лондон (UCL) са установили, че хората с лошо психично здраве не само са по-склонни да търсят и четат негативно съдържание онлайн, но и се чувстват по-депресирани след разглеждането му. Резултатите от проучването са публикувани в списание Nature Human Behaviour.

В проучването са участвали повече от хиляда души. На първия етап участниците са преминали през психологически тестове за оценка на психичното здраве. След това доброволците били помолени да разглеждат интернет съдържание в продължение на 30 минути, след което преминали през друг тест и разкрили на изследователите историята на заявките си за търсене.

Резултатите показали, че хората с най-ниска оценка на психичното здраве посещават най-негативните уебсайтове.

Следващият експеримент имал за цел да установи дали тази тенденция е причина или следствие. Учените се опитали да разберат дали повишеното потребление на негативно съдържание се дължи на самите сайтове или на психическото състояние на участниците.

Участниците в теста били разделени на две групи: едната разглеждала положително съдържание, а другата се фокусирала върху „лошите новини“. Резултатите показали, че след изучаването на плашеща или депресираща информация много от участниците не можели да спрат - те започвали да търсят още по-мрачно съдържание в интернет. В същото време хората с по-слабо психично здраве се чувствали най-емоционално изтощени след подобни действия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
МОН предлага намаляване на часовете по чужд език в осми клас