Те трябва да са най-важни!

Те трябва да са най-важни!

Те трябва да са най-важни!

Трудно е да се пренебрегне броят на факторите, които са повлияли на служителите тази година. От вариантите на Covid-19, забавящи плановете за връщане в офиса, до движението на служителите и напускането на работни места, индустрията за таланти бързо се променя. Насочвайки се към 2022 г., едно нещо е ясно: компаниите трябва да поставят своите служители на първо място. Третото издание на Beamery 2021 Talent Index разкри навременна информация за това какво наистина искат над 5000 служители в САЩ и Обединеното кралство. Ето четири начина, по които лидерите могат по-добре да приоритизират очакванията на служителите си през новата година. 

Ръководете с емпатия

Дистанционната работа осигурява по-голяма гъвкавост, но според Индекса на талантите две трети (65%) казват, че работата от разстояние добавя натиск за работа, докато са болни. По-лошото е, че всеки четвърти смята, че дните по болест се превръщат в минало.

Болничните дни са от решаващо значение за намаляване на загубата на производителност (средно до 20%), когато служителите работят, докато не се чувстват добре, според проучване на Националното партньорство за жени и семейства. Следователно, лидерите трябва да поемат по-голяма отговорност, за да следят служителите, които работят, когато изглеждат изчерпани, вместо да създават култура, в която смятат, че трябва да продължат да работят независимо от ситуацията.

"Служителите работят най-добре, когато са продуктивни, а най-добре представящите се служители са тези, които се чувстват подкрепени от своята компания, особено когато става въпрос за тяхното психическо и физическо здраве", казва Абакар Саидов, съосновател и главен изпълнителен директор на Beamery. 

Поддържайте живата връзка лица в лице, дори когато работите от разстояние

Докато видеоконференцията ни позволява да се "виждаме" един друг, може да не е достатъчно да поддържаме същите взаимоотношения, които служителите изграждат със своите ръководители, когато се срещат лично. Половината от респондентите в Индекса на талантите в САЩ вярват, че липсата на лично време с техния работодател всъщност е възпрепятствала възможностите им за повишение през последната година.

Лидерите трябва да поставят като приоритет срещата с екипа си, за да обсъдят цели в кариерата и възможности за растеж, предлага Саидов. "Очертавайки бъдещето си, служителите ще визуализират по-добре какво трябва да направят, за да осигурят повишение, да постигнат ключови етапи и да поискат подкрепа за развитието", допълва Саидов. 

Поддържайте отворени линии за комуникация с бивши служители 

Служителите може да напуснат компания, но това не означава, че са си отишли ​​завинаги. Всъщност по-младите служители най-вероятно ще се превърнат в поколението "бумеранг". До този момент 80% от респондентите от поколението Z са заинтересовани да запазят линиите за комуникация отворени с настоящия си работодател, ако решат да напуснат. Тази стратегия има смисъл; свободните работни места скочиха до повече от 11 милиона през октомври, според Бюрото по трудова статистика на САЩ, което означава, че хората все още търсят възможности и работодателите трябва да използват тази възможност, за да наемат обратно бивши таланти.

Саидов препоръчва на работодателите да гледат на служителите през призмата на жизнения цикъл на клиента и да създават точки за допир с тях дори след като са продължили напред. Като поддържат множество врати отворени и създават стабилни и ценени мрежи от възпитаници, лидерите ще увеличат шансовете си за завръщане на работниците обратно към компанията. 

Приемете асинхронната работна седмица 

Ако пандемията е доказала нещо, това е, че хората са измислили как да накарат работния ден да работи за тях. Това включва и по-голяма гъвкавост. На въпроса кои неща искат работодателят им да въведе, най-популярните отговори бяха гъвкаво работно време (38%) и четиридневна работна седмица (37%).

"Асинхронната работна седмица се превръща в новата норма, при която служителите получават свободата да вършат работата си по собствен график. Позволяването на служителите да приспособяват графиците си към приоритети като грижи за деца и срещи, като същевременно им се доверява да свършат работата си, помага за повишаване на фирмената култура и морала на служителите", казва Саидов. 

Научаването на това, което служителите искат да видят да се случва на работното място, е първата стъпка към посрещане на техните нужди. Като приоритизират по-добри ползи и гъвкавост, лидерите могат да гарантират, че работниците им се чувстват така, сякаш ги чуват през 2022 г. Това ще доведе до по-голямо задържане на таланти, производителност между екипите и по-добра среда на работното място. 

Източник: Марсел Швантес, основател и директор човешки ресурси на Lidership from the core, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ