Управление

Лица

|

Как хората сами саботират професионалната си репутация

Как хората сами саботират професионалната си репутация

Повечето добри професионалисти ги е грижа какво мислят околните за тях. 

Как ни възприемат в работна среда, често е водещ фактор за това дали ще получаваме признание, нови интересни задачи, предизвикателства, работа с по-добри екипи, повишения, възможности да заемаме лидерски постове. 

За съжаление има много елементи, които определят какво мислят хората за нас на работа, посочва Business Insider. "Качеството на работата, която вършите, има значение разбира се, но и някои малки действия, които правим всеки ден, добавят към общото впечатление за това кои сте", посочват авторите. 

Как хората саботират сами репутацията си? Сред често срещаните начини са:

Казвате "Да" на всичко. Въпреки че сте заети, поемате всички задачи, които ви се възложат.

Много хора се заблуждават, че това е по-краткият път да се изстрелят нагоре. "Ако винаги поемате още задачи, ще дойде момент, в който ще станете незаменими на поста си - и не по добрия начин", коментира Ленард Ким, управляващ партньор в InfluenceTree в САЩ. С други думи, когато хората в компаниите казват "Да" на всяка задача, която им се възложи, на тях започва да се гледа като на толкова добри за ролята им, че те остават застопорени на нея, защото никой не би могъл да ги замести. Стават "синоним" на ролята, въплъщение на позицията си. 

Твърде голямо "срастване" с офиса. Няма нищо лошо да поздравявате с усмивка колегите си всяка сутрин, макар че се срещате с тях всеки ден, 5 дни в седмицата, в продължение на месеци. Не приемайте офиса за основното си място на съществуване. Това не е най-естественото ви местообитание. 

Интерес и вълнение само от това, което мисли шефът. "Ръководителят не е единственият човек, който има значение за вас. Колегите също имат значение и последното нещо, което искате от тях, е да се настройват срещу вас", казва Ким. 

Отказвате да се адаптирате. Приели сте работа, която не съответства на личността ви и не се опитвате да се приспособите към нея - това е една от най-често срещаните грешки на хората в работен план. Работодателите полагат усилия да назначават лица, които отговарят на културата на офисите им, но често не успяват. Тогава се налага служителите да поемат инициатива да се пригодят към работата, най-вече заради тях самите. В противен случай става очевидно за колегите, че има съпротивление и липса на адаптация. 

Твърде много говорене. Съществува един деликатен баланс между това да казваш повече, отколкото е необходимо, и да не казваш нищо. Количественото говорене винаги пречи. Ключът е да допринесете правилното количество думи и разкази в разговорите. 

Разчитате на мениджърите да разрешат всичките ви проблеми. Не замесвайте шефа, ако е възможно. Да ви възприемат като човек, който тича при него при всеки проблем, не е желателно. При конфликт с колега, просто го избягвайте, ако е възможно - не търсете посредничество. 

Продължавате с дразнещи околните навици. Например дъвкане на дъвка, използване на шумни слушалки в офиса, много често тютюнопушене, разпростиране върху бюрото на колега, постоянно отсъствие от вашето бюро, тоест от работа. Може да изглеждат дребни, но тези неща ви дърпат назад от вашето развитие. 

Преизпълнение. Стотици хора във всички компании са убедени, че работата им е трудна и е направена възможно най-тежка за изпълнение, така че когато вие надвишавате целите ви и преизпълнявате своето, вдигате летвата, създавате раздразнение и негативно отношение. Съветът на експертите е: давайте най-доброто от себе си, но не прекалявайте. Бъдете скромни. Снижете тона си - нека работата ви сама заговори за вас. 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ