Колко бързо очаквате да растете?

Колко бързо очаквате да растете?

Създаването на бюджет за вашия бизнес е решаваща първа стъпка към успеха. Собственикът на бизнес вероятно ще има разходи, специфични за неговия или нейния продукт или услуга, но общите разходи обикновено са еднакви за всеки бизнес. Плащанията по наем или ипотека са сред най-значимите фиксирани разходи, различни от плащанията на служителите. Други обикновени разходи ще бъдат заплати, месечни сметки за комунални услуги, данъци и разходи за суровините, които влизат във вашия продукт. Отчетете тези преди всичко.

Балансирането на разходите изисква растеж и оценки за продажбите. Запитайте се колко бързо очаквате да растете. Проучете конкурентите и средните стойности на индустрията за нови бизнеси, за да видите как изглежда растежът за тях.

Сега, когато сте в състояние да съпоставите приходите с разходите, можете да изпълнявате различни сценарии, да оценявате паричния поток и да знаете колко приходи могат да отидат за растеж и маркетинг. Най-важното е, че вече имате оценка как ще изглежда вашата печалба, когато всичко е направено.

Ето пет съвета, за да направите процеса на бюджетиране по-опростен и по-въздействащ.

1. Поставете го в електронна таблица 

Електронната таблица може да бъде един от най-мощните инструменти за съставяне на бюджет. Правилно създаден, това е лесен начин за промяна на сценарии и определяне на конкретни цели и методи на работа. Лесно е да видите процентите на фиксираните и променливите разходи с електронна таблица и промяната на число тук или там може да ви каже какво се случва, ако добавите продукт или служител.

2. Намалете разходите си 

Не можете да започнете да намалявате разходите, докато не ги опознаете. Сега, когато разходите са изчислени във вашата електронна таблица, започнете да си играете с това какво ще се случи, ако разходите бъдат намалени. 

3. Планирайте сценарии за по-ниски приходи в бюджета 

Уверете се, че разполагате с допълнителни спестявания в бюджета за черни дни и планирайте сценарии, при които разходите може да са по-високи от очакваните, а приходите по-ниски. Основната идея, която трябва да имате предвид тук, е да се подготвите да оцелеете при случай на слаба производителност. 

4. Правете редовни прегледи на бюджета 

Прегледът на планираното спрямо действителните резултати може да ви пренасочи към това къде да намалите разходите или къде да увеличите продажбите. Освен това не е достатъчно просто да се сравнява; този бюджет е налице, за да продължите да променяте начина, по който правите бизнес. Чувствайте се свободни да го копирате на друга страница във вашата електронна таблица, за да промените разходите и печалбите, които отговарят на историческото представяне, и след това да продължите да изпълнявате нови сценарии.

5. Наемете професионалист 

Наемането на професионалист може да си заслужава разходите, тъй като професионалистите имат необходимия опит за сравнение с други успешни компании, вероятно и във вашия същия пазарен сегмент. Бюджетирането е всичко в бизнеса. Месечните прегледи са задължителни за собствениците на бизнес и най-сигурният начин за контрол на разходите и увеличаване на печалбите. 

Източник: Антъни Кавалуци, основател и главен изпълнителен директор на Profit Management Solutions, консултантска компания, насочена към клиента, за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ