Те искат всичко
Изминаха близо три месеца, откакто пандемията от COVID-19 принуди стотици хиляди хора да се затворят в домовете си. Ограничение, което в много случаи не включва прекъсване, а промяна на работния ден. Много офис дейности се извършваха от дома, благодарение на работата в мрежата, което, наред с други иновации, изглежда важно за развитието на трудовия опит през следващите години. Опит, към който трябва да се добави гъвкавостта като основен елемент за повишаване на щастието на работниците.
За да подчертаят какви промени се случват на работното място и кои ще имат още по-голяма тежест в краткосрочен и средносрочен план, El Confidencial и технологичният консултант Iecisa, представител на професионалните услуги на Apple в Испания, организираха семинар с участието на Татяна Руджеро, маркетинг мениджър за Emeia de Jamf; Ксавие Ескалес, основател на AlwaysPeopleFirst, и Серхио Торес, директор на бизнес линията на иновациите и трансформацията на работното място на Iecisa.
Пазарът на труда ще бъде доминиран в средносрочен план от „милениалите“ и „сентениалите“, които през 2025 г. ще представляват 75% от работната сила, сочат данни, предоставени от Ксавие Ескалес.
"И двете поколения споделят една обща черта: те искат всичко", коментира Серхио Торес. Въпросът е как да се възползваме от технологиите, за да предложим най-добрият трудов опит на тези служители.
Гъвкавост и избор
Изборът е един от ключовите фактори, според мнението на експертите, когато става въпрос за повишаване на удовлетвореността на служителите. И това е важен фактор, ако се придържаме към някои от цифрите, показани от Ескалес, които показват, че 70% от испанците не са доволни от работата си и 60% не биха препоръчали компанията си на своите приятели. Как можете да обърнете ситуацията?
„Изборът е важен. Ние не говорим само за гъвкавост в графиците, но и за други параметри. Например, за да изберете какъв тип компютър желаете да използвате всеки ден, а това е процес, включващ както IT отдела, така и отдел "Човешки ресурси". Това, което правя, е да дам възможност на служителя, да увелича ангажираността му и да го направя много по-продуктивен и ефективен", обясни Серхио Торес, директор на бизнес линията на иновациите и трансформацията на работното място на Iecisa.
„Помислете за служител, който има машина, която работи неправилно. Това възпрепятства неговата работоспособност и увеличава недоволството му. И хардуерът, и софтуерът са важни", на мнение е Татяна Руджеро, маркетинг мениджър за Emeia de Jamf. По думите й, ако компанията избере технологично решение за комуникация в реално време, всички служители могат да имат достъп до тези ресурси едновременно и по правилния начин.
Засилете ангажираността
Увеличаването на щастието на служителя в работата му е стратегическо решение. Според Ескалес, той дава възможност за насърчаване на четири фактора, които насърчават ангажираността на работниците: да използват силните си страни, да се чувстват ценени, да знаят, че мнението им ще бъде взето под внимание, да бъдат похвалени в случай на успех.
Не винаги, обаче, технологията може да заличи всички проблеми. 70% от работниците са изпитали през месеците на извънредно положение някакъв симптом на умора, стрес или тревожност, сочат данните, изнесени от Ксавие Ескалес, основател на AlwaysPeopleFirst.
Ето защо, според Серхио Торес, технологията дава стойност, защото улеснява процесите, но важното е човекът и това, което го заобикаля.
Източник: elconfidencial.com
Превод: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.