6 навика за по-добра продуктивност

 6 навика за по-добра продуктивност

6 навика за по-добра продуктивност

Изглежда, днес всички полагат неимоверни усилия, за да свършат колкото се може повече неща в рамките на един ден.

Може ли, обаче да бъдем наистина продуктивни, имайки предвид целия стрес, на който са подложени и ограниченото време, с което разполагат?

Все повече хора стават жертва на смазващото натоварване, идващо от желанието да постигат колкото се може повече както на професионално, така и на лично ниво.

Ако и вие се чувствате затрупани от задачи и ангажименти, приложете тези 6 техники във вашето ежедневие.   

1. Запишете целите си

Предполагам, че сте чували този съвет и преди. От решаващо значение е да може да видите целите си нагледно, в писмена форма, ако искате да постигнете някакъв напред към тяхното осъществяване. Все пак, как може да бъдете продуктивни, ако не знаете за какво точно се борите? 

Ако целите ви за годината са изложени в писмен вид, може да ги разделите в различни времеви интервали, например за един месец, за една седмица или един ден, което да намали товара върху вашите плещи.

2. Подредете приоритетите си

Като професионален презентатор, често казвам на моята публика, че трябва да разберат какви са техните приоритети и  да организират графика си в съответствие с тях

За всички нас е ясно, че ако не отбележите задачите си в календара, най-вероятно ще ги забравите.

3. Създайте дневен ред за срещите си

Ако се надявате вашите срещи да бъдат продуктивни, направете писмен план и го изпратете предварително на хората, с които ще говорите. Организирането на дневен ред улеснява подготовката за срещата и помага да бъдете концентрирани и да не се отклонявате от тема на разговор.   

Забелязвам, че при добре планираните срещи, хората следят програмата и отбелязват отделните точки от плана, които успяваме да покрием по време на заседанието. Вярвам, че хората, които разчитат на подобна организация са по-надеждни и добре подготвени за професионалните събрания.

4. Планирайте деня си предходната вечер

Когато става въпрос за неделя вечер, би било добре да изградите план за цялата предстоящата седмица. Ако приложите тази техника и в ежедневието си, ще можете да започвате работа веднага, когато стигнете в офиса, без да губите време за организация и разпределение на задачите. 

5. Контролирайте прекъсванията и "крадците" на внимание

Ясно е, че живеем в свят, в който постоянно има нещо, което да прекъсва работата ни на всеки няколко минути. Това прави концентрацията над една задача изключително трудна.

Високо роизводителните хора не пестят усилия, за да се контролира прекъсвания, без значение дали става въпрос за позвъняване по телефона, съобщение, имейл или среща лице в лице. Ако някой ги потърси в офиса им без предупреждение и ги попита дали „имат една минута“, те ще го помолят да се върне по-късно, след като са завършили задачата си.

6. Преговаряйте крайните срокове преди да стане твърде късно

Когато някой поиска от тях да предоставят завършен проект възможно най-бързо, те преговарят за по-различен краен срок, който да им спечели повече време. Фактът, че някои иска от вас да направите нещо до края на седмицата, не означава, че трябва да го направите на всяка цена.

Поставяйте си реалистични цели и изисквайте адекватни времеви граници за изпълнението на вашите задачи.

Шон Дойл, автор на „Jumpstart Your Motivation: 10 Jolts to Get Motivated and Stay Motivated”, за Inc.com

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ