Най-често срещаните отговори на въпроса "Защо хората напускат работата си?"

Най-често срещаните отговори на въпроса Защо хората напускат работата си?

Най-често срещаните отговори на въпроса "Защо хората напускат работата си?"

Пандемията промени всичко и за повечето служители тя засегна дълбоко начина, по който гледат на работата и на професионалния си опит. Работодателите не могат да си позволят да седят, докато губят работната си сила, защото очакванията на служителите са се променили драстично.

Проучването The Great Resignation Update на Limeade, организация, посветена на изследването и подобряването на благосъстоянието на служителите, показва три ключови насоки как да се превърнете в организация, в която служителите искат да работят. В изследването са участвали 1000 базирани в САЩ служители, които са започнали нова работа през 2021 г. и са били там поне три месеца.

Разпознавате ли кога служителите ви страдат от бърнаут?

Причината номер едно, поради която хората напускат предишната си работа, е изгарянето. Тази причина се посочва от 40% от анкетираните. Събития извън работното място, като рецесията на COVID-19 през 2020 г., също са допринесли за влошаване на бърнаута през последните 20 месеца.

Джеси Краст, изследовател в Limeade, казва, че първата стъпка към решаването на прегарянето във вашата организация е на първо място да осъзнаете, че това се случва. Признаците на прегаряне включват цинизъм, стрес, физическо и емоционално изтощение и апатия - и това обикновено се случва на някога силно ангажирани служители.

"Изгарянето е особено коварно за работодателите, защото засяга най-ангажираните ви служители с най-високи резултати", каза Краст.

Изслушването на служителите чрез разговори лице в лице и проучвания в цялата компания може да разкрие колко широко разпространен е бърнаутът, какво го причинява и как да го смекчите. Оттам можете да въвеждате мерки за справяне с прегарянето, като дни за психично здраве, отпуски за прегаряне или преразпределяне на натоварването на служителите.

Предлагате ли по-голяма гъвкавост на работния график?

На въпроса какво ги привлича в сегашната им работа, сменящите работа цитират възможността да работят дистанционно (40%) и други форми на гъвкавост (24%) като нетрадиционен работен график.

Гъвкавите работни смени могат да помогнат на служителите да постигнат по-добър баланс между професионалния и личния живот и да се борят с последиците от изгарянето. Докато работата в офиса може да засили сътрудничеството, иновациите и другарството, принуждаването на служителите да идват в офиса пет дни в седмицата няма да ви направи конкурентоспособен работодател.

"Служителите току-що прекараха последната година и половина, доказвайки, че работата от разстояние може да бъде успешна. Повечето не са готови да се откажат напълно от нея", казва Краст.

Сега е моментът да разберете вашата дългосрочна политика за дистанционна и хибридна работа. Ако вашите служители трябва да са на работното си място, можете да им предложите гъвкавост по други начини - като улесните намирането на заместители за смените им.

Инвестирате ли в развитието на работниците и тяхното благосъстояние?

Изследванията от доклада Science of Care на Limeade показват, че когато служителите чувстват загриженост от страна на работодателя за тях, те са по-ангажирани, имат по-малък стрес и по-добро благосъстояние. Данните показват още, че е по-вероятно такива хора да препоръчат организацията като страхотно място за работа и да продължат да работят там по-дълго време.

Един от начините за постигане на грижовна култура е мениджърите да проявяват способност за съпричастност към преките си подчинени. Други съвети, които Краст препоръчва, включват насърчаване на социални мрежи в колектива, осигуряване на прозрачност от ръководството, позволяване на двупосочна комуникация и инвестиране в развитието на служителите.

Вместо да гледате на напускането на служителите си като на неконтролируема тенденция на пазара, изследванията на Limeade показват, че това може да бъде възможност да промените работното си място към по-добро.

Докато докладът разкрива важни прозрения за мотивацията на хората, сменящи длъжността, областите за подобрение на всяка организация със сигурност ще изглеждат различно. Като разговаряте със служителите си и използвате тяхната обратна връзка, за да направите значима промяна, подкрепяща тяхното благосъстояние, вие можете да поддържате служителите си мотивирани, ангажирани и активни.

Източник: Марсел Швантес, основател и директор човешки ресурси на Lidership from the core, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ