Промяна и несигурност

Промяна и несигурност

Сливанията могат да помогнат на бизнеса да расте, да се разшири и да стане по-печеливш. Те също така позволяват на организациите да получат допълнителни клиенти и пазарен дял, без да се налага да преминават през процеса на изграждане на нови бизнес субекти от самото начало. Но сливанията идват и с дълъг списък от различни предизвикателства, които трябва да бъдат правилно маневрирани. Едно от тези предизвикателства включва комуникация със съществуващите служители и задаване на правилни очаквания за това какво да очаквате.

От гледна точка на управлението и стратегическото лидерство, комуникацията с вашите служители може да не е първото нещо, което имате предвид при сливане. Това е жизненоважна съставка в цялостния процес. Ето няколко причини защо:

Промяна и несигурност. Не подценявайте как промяната и несигурността около събитие за сливане могат да повлияят емоционално на служителя в компанията. Потенциалните промени в доходите, заплатата, длъжността и отговорностите са достатъчни, за да накарат служителите да се страхуват. Правилната комуникация може да запази хората спокойни и съсредоточени.

Смесване на култури. Всеки път, когато две различни култури се сливат, трябва да има някой, който да ръководи и да се увери, че гласът на всяка страна е чут. Добрата комуникация помага в това отношение.

Текучество на служителите. HR трябва да определи кой остава и отива в тази нова организационна структура. Добрата комуникация гарантира, че можете да поддържате най-добрите таланти щастливи.

Служителите ще формират свои собствени мнения и мисли за сливането, независимо дали получават информацията от вас или я научават от други места. Улеснявайки тази дискусия, имате по-голям шанс да предотвратите погрешни схващания и неистини. Как ефективно общувате със служителите си, така че те да останат спокойни, обективни и продуктивни през целия процес? Ето четири съвета.

1. Обявете сливането възможно най-скоро 

Не правете грешката да чакате твърде дълго, за да обявите сливането на служителите си. Колкото по-дълго чакате, толкова по-вероятно е те да го чуят от друг източник (което означава, че някой друг контролира разказа).

Когато обявявате сливането, най-добре е да го направите лично. Въпреки това, в днешната епоха на виртуален бизнес, отдалечена работа и множество места, това не винаги е възможно. Друга възможност е вътрешно предаване на живо видеообявление.

Важно е служителите да чуват гласа ви и да виждат лицето ви. Докато официалното писмо или имейл може да придружава съобщението, писмените съобщения не могат да предадат тона на гласа ви или езика на тялото ви.

2. Отстранете притесненията и безпокойството 

От гледна точка на управлението, сливането се основава на стратегическа визия, изчислена в пари. Но от гледна точка на служителя, това е силно емоционална ситуация. Всеки път, когато има внезапна промяна, има прекъсване. Това може да доведе до притеснения и тревожност. Служителите ще имат въпроси като: "Какво означава това за бъдещето ми в компанията?", "Ще се променят ли ежедневните ми задачи?", "Ще бъда ли принуден да се преместя?" и други. Направете всичко възможно, за да се справите директно с тези опасения, преди служителите да имат шанс да клюкарстват и да разпространяват информация, която не е вярна.

3. Среща с отделни служители 

Въпреки че може да не е възможно да се срещнете с всички лице в лице, добра идея е да се срещнете с ключови лица от екипа в даден момент от процеса на сливане. Това ви позволява да отговаряте на въпроси и да поставите най-талантливите си служители в правилната нагласа – увеличаване на задържането на работната сила в компанията и намаляване на вероятността от скъпо текучество.

4. Използвайте HR отдела за връзка между ръководството и служителите 

След обявяването на сливането, вашият HR персонал наистина е този, който ръководи дейността по отношение на комуникацията със служителите. Уверете се, че им предоставяте правилната информация и ресурси, за да стигне правилната информация успешно до отделните екипи. Използвайте HR отдела за връзка между ръководството и служителите. Сливането е голяма работа за една компания. Като проактивно комуникирате за случващото се на всяка стъпка от пътя, можете да създадете ниво на прозрачност, което насърчава служителите да ви се доверяват.

Източник: Нейт Нид, главен и управляващ директор на InvestNet, портал за директни онлайн инвестиции, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?