Човешкото отношение и грижата са нашите най-устойчиви ценности
Показахме, че се грижим за служителите си в добри, но и в трудни времена, казва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор, „Лидл България“
- Ако приемем пандемията като стрес тест за компаниите, какво показа той за „Лидл България“ като работодател? Кои HR политики се оказаха най-устойчиви?
- Най-важното, което кризата ни показа, е, че през тези над 10 години сме заслужили доверието и лоялността на нашите служители. Хората в Lidl ни подкрепиха, за което сме им безкрайно благодарни. Да видиш как екип от 3200 души дава всичко от себе си, преодолява притесненията си и не се отказва, как всички заедно обединяваме усилия, за да се справим – за мен това бе най-ценната равносметка. Това открои и най-устойчивите HR политики – онези, с които хората усещат, че ги цениш, че се грижиш за тях и ги караш да се чувстват спокойни на работното си място. За някои това може да е заплащането, за други – възможностите за развитие, за трети – откритият диалог. Която и да определя като най-важна, няма да е напълно точно, защото всички заедно са израз на нещо много по-важно – човешкото отношение, коректността и искрената грижа. Това са най-устойчивите ценности, които следваме. Те са в основата на доверието между нас и нашите служители. Прекият контакт между мениджмънта и хората на терен е ключов за това.
- Как се промениха очакванията на хората към компанията като работодател?
- Хората се надяват, че в моменти на изпитания техният работодател ще застане зад тях така, както винаги им е обещавал. Пандемията беше моментът, в който те очакваха да видят дали това ще се случи, а работодателите трябваше да го докажат на практика. Показахме, че се грижим за служителите си в добри, но и в трудни времена. Инвестирахме над 3 млн. лв., за да осигурим тяхната безопасност с предпазни средства, плексигласови прегради в магазините, кабинки за дезинфекция пред централата и складовите ни бази и много други. Продължаваме и до днес, защото това е, което хората очакват и което ние като работодател сме длъжни да им дадем – спокойствие и сигурност.
- Най-важният урок за „Лидл България“, научен в резултат на кризата?
- Казват, че никой не може да спечели сам мача. Бизнесът не може да бъде успешен, ако ги няма хората, ако между тях не съществуват екипност и доверие, ако нямат самочувствието на отбор, който може да променя към по-добро.
- Продължавате да откривате нови магазини и да растете като екип. Как една криза се превръща във възможност?
- Откриването на нови магазини е свързано с обещание, което сме поели към нашите клиенти – да бъдем близо до тях и да им дадем възможност да се възползват от предимствата на Lidl. Не можем да се откажем от това обещание и затова продължаващата ни експанзия остана ключов приоритет. С нея е свързано назначаването на нови служители и разрастването на екипа – за 2020 г. сме се разраснали с близо 20%. Кризата не бива да бъде повод за отказ от една доказано успешна стратегия – в нейното отстояване може да се крие следващата възможност за нови успехи.
Нина Панова. Интервюто е публикувано в новия брой на списание "Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.