Това не вдъхва доверие!

Това не вдъхва доверие!

Доверието вероятно е най-ценната валута в отношенията между хората. То отнема години, за да се изгради, а може да се разруши за секунди.

"Напоследък откривам, че все по-трудно се доверявам на хората и се съмнявам, че съм единствен", пише в материал за Enterpreneur Стивън Кий - съосновател на менторските класове inventRight и автор на серията от книги „Една проста идея“ (One Simple Idea), за първи път издадена през 2011 г.

Но как да се превърнем в човека, на когото хората  могат да се доверят? Накратко – като избягваме тези 12 причини да губим доверието на хората, казва той:

  1. Да прекаляваме със самоизтъкването – преди години имах възможността да интервюирам гуруто на маркетинга Сет Годин за един материал. Той погледна набързо сайта на компанията ми и ми каза: „Стийв, прекаляваш със самоизтъкването. Не е необходимо да правиш такива помпозни твърдения. Това не вдъхва доверие“. Беше ми трудно да го приема, но той беше прав. Ревизирахме съдържанието относно ценностите на компанията и след това успяхме да привлечем много повече нови клиенти.
  2. Примамка и подмяна – старият като света подход да обещаваш едно, а да правиш друго е сигурен начин да загубиш нечие доверие. Преди 10 години издателят МакГроу-Хил ме покани да напиша книга за тях. Тогава моят приятел Тим Ферис, автор на „4-дневната работна седмица“ ме посъветва: „Стийв, каквото и да правиш задължително я напиши сякаш това ще е твоята последна книга. Не подлъгвай публиката си“. 10 години по-късно „Една проста идея“ се чете все така добре.
  3. Да не си признаваме грешките – всички правим глупости, хора сме! Признавайки грешката си, човек изгражда доверие. Хората реагират добре на уязвимостта, защото е истинска и неподправена. Не бягайте от грешките си, имайте куража да си признаете, че сте сгафили.
  4. Да не спазим обещание – няма как да формирате лоялни клиенти или партньори, ако нарушавате обещанията си.
  5. Да не комуникираме проблемите – ако поради някаква причина няма да успеете с дадено обещание, трябва колкото се може по-скоро да съобщите това на клиентите си. Не карайте хората да чакат, защото така те ще загубят доверието си във вас.
  6. Да злословим срещу конкуренцията – може би на момента ще освободите известно напрежение,  но в дългосрочен план този подход няма да помогне на растежа на бизнеса ви. Защото хората веднага ще разберат, че ако сте по-добър, вместо да злословите, просто щяхте да спечелите повече поръчки от тях.
  7. Да не споделяме обичта – никой не може да достигне върха самичък и никой не може да остане там, без онези, които са подкрепили възхода му. Отделете време за да окуражите и да оцените постиженията на другите – така светлината ще се отрази във вас двойно по-силна. По този начин вашите публикации в социалните мрежи ще достигнат много по-голяма аудитория.
  8. Да закъсняваме – когато хората казват, че „нямат време“ или редовно закъсняват, те оставят впечатлението, че просто не им пука. Който идва на време демонстрира, че цени времето на партньорите си. Символ е на уважение, а уважението създава доверие.
  9. Да не си напишем домашното – липсата на подготовка за съвещание или презентация показва, че не може да ви се вярва, че ще отделите време и усилия да свършите работата като хората. Наскоро един предприемач в предаването Shark Tank поиска изключително надута оценка за компанията си – сметката не излизаше дори на просто око, поради което журито незабавно го отстрани.
  10. Да заобиколим някого – някои процедури са създадени, защото си имат своята логика и полза. Когато се опитвате да заобикаляте тези норми и да прескочите някого показвате, че не може да ви се има доверие
  11. Да лъжем – не винаги е лесно да кажем истината. Всъщност в краткосрочен план може да бъде адски болезнено. Но когато положиш усилия да обясниш дадена сложна ситуация печелиш доверие. Хората не винаги харесват да чуват истината, но в крайна сметка те уважават това.
  12. Да не се поставяме на мястото на другите – когато нещата се прецакат човек лесно може да разтълкува грешно намеренията на другите. Прекалено често ни пука единствено за нашите собствени проблеми, но да се поставим на мястото на  другия е ключово качество, което изгражда доверие в отношенията. Не се вбесявайте. Вместо това покажете загриженост. 

Така се изгражда доверието. Което е най-добрата  стратегия за дълготрайни взаимоотношения в бизнеса  и живота.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон