Най-добрият начин да изградите доверие между вас и екипа

Най-добрият начин да изградите доверие между вас и екипа

Ако има едно нещо, което да изведем като най-важно за ефективното лидерство, то това е доверието.

Доверието е горивото, което задвижва машината, която ние наричаме екип. От доверието между ръководителя и неговите служители зависи всеки един аспект от представянето на служителите – от продуктивността до креативността. Липсата на доверие от своя страна е пагубна за всеки екип, независимо от това колко знаещи и можещи са отделните му членове.

Може би именно това е причината лидерите да говорят непрекъснато за доверието – за неговото спечелване, измерване и запазване.

Всъщност, „спечелване“ не е точната дума. Доверието не се печели, а се гради постепенно, методично и целенасочено. Изграждането на време изисква време и усилия.

Това са 6 от най-важните опори, върху които се гради доверието между лидера и неговите служители:

1. Характерът е в основата на доверието. Без него, лидерите могат да разчитат единствено на външни белези като ранг и старшинство, които обаче не са достатъчни, за да гарантират техния успех, ако служителите им не вярват в техните качества и способности. Да имаш характер в случая означава да имаш високи стандарти и ясно изразени ценности, които да следваш и защитаваш всеки ден.

2. Комуникацията е от ключово значение за изграждането на работна среда на доверие и откритост. За да бъде ефективна, комуникацията трябва да идва както от ръководителя към служителите, така и обратното, и да спазва нормите за яснота, точност, прозрачност и навременност.

3. Компетентността сама по себе си няма да накара другите да ви имат доверие, но нейната липса определено е достатъчна, за да накара останалите да не ви се доверяват за нищо. Да бъдете компетентни не означава, че трябва да знаете как да правите всичко. Това означава, че разбирате: какво трябва да се направи, за да бъдат разрешени проблемите; какви силните и слабите страни на вашия екип и как те се вписват в намирането на решение; и не на последно място, как да изградите план, който да гарантира, че това ще бъде направено.

Продължава на страница 2.

4. Ангажираността е видимият израз на доверието. За да изградите между вас и вашите служители възможно най-бързо и сигурно, винаги се старайте да давате повече, отколкото сте обещали, и да не се ангажирайте с нещо, което не можете да изпълните.

5. Здравата професионална връзка започва с взаимното уважение и лоялност, с лидерството, чиято цел не е спечелването на власт и контрол, а реализирането на стойностни идеи и развитието на служителите във всеки аспект на техния живот. Връзките изграждат доверие, и доверието създава връзки.

6. Общата цел е последната стъпка от стълбицата на доверието, която затвърждава вярата на служителите ви във вашите способности, като им предлага ясната представа, че всички работят и вървят напред заедно, споделяйки едни и същи ценности, цели и стремежи.

........

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон