3 неща, които разсейват служителите на работното място

3 неща, които разсейват служителите на работното място

3 неща, които разсейват служителите на работното място

Във всеки офис има неща, които отвличат вниманието. Дори най-малкото разсейване може да навреди на продуктивността, фокуса и мотивацията на служителите, ако не бъде отстранено на време. То даже може да се превърне в навик.

Проучване на Оксфордския университет от 2015 година установи, че удовлетвореността и производителността на служителите се влияе негативно от всички неща, които ги разсейват на работното им място. Особено от тези, които се дължат на така популярния „лабиринт“ от изолирани работни бюра (кюбикъл). Въпреки това, тесните кабинки не са единствената причина за разсейването.

Това са 3 от най-разпространените проблеми, които отвличат вниманието.

1. Прекалено строги правила

Когато става въпрос за фирмена култура, много работодатели искат да наложат набор от правила, които да насърчат хората да пристигат на работа навреме. Разбира се, точността е от изключително значение за изграждането на една успешна организация, но прекалено строгите правила могат да внесат излишен стрес на работното място.  

Ако служителите стават всяка сутрин с мисълта да не закъснеят за работа и бързат да хванат автобуса или метрото до офиса, те започват дните си по грешен начин. Това може да бъде пагубно за тяхната мотивация и за настроението им. Особено в случаите, когато става въпрос хора, които пътуват на дълги разстояния пет дни в седмицата. В резултат, когато пристигнат на работа, те вече са изтощени и изнервени до такава степен, че няма как да дадат най-доброто от себе си.

Вместо да се фокусирате върху поддържането на точно работно време и график, опитайте да изградите офис култура, която поощрява продуктивните работници. Посланието, което ще изпратите по този начин, е, че точността е важна, но цялостното представяне е по-важно.

Насърчавайте точността, но избягвайте тежките наказания за закъсненията. Вместо това, бъдете адаптивни, като въведете гъвкаво работно време, от което да се възползват хората, които работят по-добре, когато следват собствения си часовник.

Ако не знаете как да го направите, вземете пример от някои компании, които определят „гъвкави часове“, в рамките на които служителите могат да идват на работа. Това означава, че един служител може да дойде на работа в периода между 9:30 и 10:30 часа и след това да си тръгне между 6:30 и 7:30, в зависимост от времето, в което е пристигнал.

2. Политически игри в офиса

Шумът определено влияе на способността на служителите да се съсредоточат върху работата, но има едно нещо, което е още по-разсейващо – политическите игри на работното място. С други думи, фаворитизирането и задкулисните действия. Те нямат място в офиса.

Ако някои служители опитват да подкопаят авторитета на свои колеги, за да получат някаква лична облага, работната атмосфера бързо ще се влоши и ще се създаде предпоставка за безскрупулна конкуренция, в която всеки е сам за себе си.

Опитайте да се придържате към фактите. Използвайте данните за ефективността на работещите, за да възнаградите онези, които действително го заслужават. Показателите за производителността помагат за открояването на истинските „звезди“ в офиса. Когато работодателите могат да сравнят представянето на своите служители, става ясно кой заслужава похвала.

Възможностите за професионално развитие и напредък в кариерата са запазени за най-добрите работници, а не за тези, които се подмазват на ръководството. Позволете резултатите да говорят сами за себе си.

3. Нереалистични очаквания

Много работодатели се крият зад погрешното схващане, че ако поставят на хората високи цели, те ще бъдат принудени да надскочат очакванията и да постигнат изключителни резултати. Това са така наречените „свръхамбициозни цели” (stretch goals), който са отвъд възможностите на отделния служител или компания.

Според проучване на благотворителната организация INASP, публикувано през юни 2017 година, свръхамбициозните цели подкопават ефективността на повечето организации. Цели 80% от анкетираните съобщават, че не са успели да постигнат поставените си цели. Те имат чувството, че са предразположени към провал.

Вместо това, работете заедно с вашите колеги и подчинени, за да зададете цели, с които да се съгласят всички. Говорете с всеки, за да разграничите реалистичните цели от недостижимите илюзии.   

Щастието на служители ви трябва да бъде ваш приоритет. Ако създадете култура на нереалистични очаквания, строги правила и задкулисие, най-талантливите хора постоянно ще се разсейват и няма да могат да използват пълния си потенциал. От друга страна, ако служителите ви се чувстват заинтригувани от поставените цели, мотивирани от позитивната работна култура и освободени от стриктните правила, те ще могат да се съсредоточат върху най-важното – тяхната работа.

Андре Лавойе, съосновател и главен изпълнителен директор на ClearCompany, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ