Напълно откъснат от реалността

Напълно откъснат от реалността

Работата може да ви кара да се ставате с усмивка всяка сутрин или пък да ви държи будни през дълги безсънни нощи.

Ако сте като повечето хора, чувството на неудовлетвореност и разочарование от вашата кариера е нещо нормално и в голяма степен очаквано, а с него и мисълта за търсене на друга работа.

За съжаление, лошият шеф може да направи всяка работа непоносима. Ако отношенията ви с вашия мениджър се характеризират с постоянно напрежение, лоша комуникация и липса на интерес и грижа, има голяма вероятност, че си имате работа с шеф, който няма никаква представа как да ръководи хора.

Това са няколко от най-показателните признаци, че вашия мениджър е напълно откъснат от реалността.

1. Вашият мениджър не знае какво правите

Търсили ли сте съвет от вашия ръководител за посоката, в която трябва да следвате във вашата работа, само за да бъдете посрещнати с празен поглед и израз на недоумение.

Липсата на разбиране и познание на детайлите и тънкостите на вашата работа, от страна на ръководителя ви, може да доведе до множество проблеми и предизвикателства.

Лиз Райън, главен изпълнителен директор и основател на уебсайта за кариерна консултация Human Workplace, казва, че най-важната отговорност на шефа лежи в разбирането и разпознаването на задълженията на неговите служители.  

„Ако шефът ви не знае какво правите, може да сте сигурни, че вашата работа не е важна за него. Как може да се постигне професионален ръстеж, докато работите за някой, който няма никаква идея какво правите по цял ден, въпреки че именно това е неговата работа?!", казва Райън.

2. Поставя ви невъзможни срокове

Случвало ли ви се е вашият ръководител да ви постави трудна задача и да очаква завършването й да отнеме много по-малко от времето, което обикновено е необходимо?

Неадекватният мениджър ще ви затрупа със задължения и ще очаква да се справите с тях в рамките на невъзможни срокове, без да се интересува от това, какво е необходимо за тяхната реализация.  

За съжаление, ще трябва или да му обясните, че тези срокове са нереалистични или да се подложите на огромно напрежение и да опитате да постигнете невъзможното. Ако имате късмет, може би ще успеете да убедите няколко члена от екипа да ви помогнат във вашето налудничаво приключение.

3. Вашият мениджър разчита на чуждото мнение, за да формира нагласата си към вас

Важно е да имате някой, който да стои зад вас и да подкрепя вашите решения, в постоянно променящата се бизнес среда. В идеалният случай, това ще е вашият шеф.

За съжаление, неадекватните ръководители са тези, които често влизат в ролята на вашия най-лош враг.

Когато сте притиснати до стената, този тип мениджър ще предпочете да повярва на думите на ваш колега, преди да вземе предвид това, което имате да кажете в своя защита.

Често, причината за това е, че шефът ви не си е направил труда да ви опознае и да разбере какви точно са вашите задачи и задължения. За него вие сте просто поредния безличен служител, който е нает да върши някаква работа.

4. Вашият шеф не ви слуша

В повечето случаи, шефът, който си няма никаква представа как да ръководи екип, ще взима решения на базата на вярването, че винаги той е правият.

Имате някаква идея как да разрешите някакъв проблем на работа? Много жалко, мнението ви няма никакво значение.

От сега нататък може просто да седите със скръстени ръце и да си мълчите, на всяка работна среща, така или иначе, вашият невеж шеф няма да вземе предвид вашите незначителни мисли.

Може да опитате да повдигнете директно въпроса, за да видите дали нещата ще се променят. Също така би било добре да наблюдавате дали шефът ви се държи така само с вас или просто това е неговият стил на работа.

Кариерния консултант Кати Греам предлага да анализирате собствените си умения на слушател, за да разберете дали и самите вие не допринасяте за неразбирателството.

„Изкуството на слушането трябва да започва на първо място от самият вас. Може да звучи иронично, но това е факт. Бъдете добър слушател, ако искате и другите да ви последват“, казва Греам в своя блог.

Ако нищо не се помени, след като дискутирате тези въпроси с вашия ръководител, значи е време да предприемете по-нататъшни действия. Направете си услуга и потърсете друга работа.

По материали от BusinessInsider. com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ