9 знака, че не може да разчитате на вашите колеги

9 знака, че не може да разчитате на вашите колеги

Неблагонадеждните колеги са сериозен проблем на всяко работно място.

Ако не искате да си създадете излишни главоболия, опитайте да разберете кои колеги заслужават вашето доверие и кои не, още в самото начало.

В противен случай може да се стигне до момент, в който да получите... нож в гърба.

Има няколко сериозни признака, че не трябва да се доверявате на определени колеги.

1. Те са завистливи.

Завистта е универсална човешка черта. Ако бъде оставена без надзор на работното място, може да очаквате множество проблеми. Завистливите хора желаят това, което успешните им колеги вече имат, подхранвайки чувство на недоволство и токсични отношения.

Д-р Мария Ламия дава съвет как да се справите с завистливите колеги в Psychology Today:

„Хората, които не се страхуват, че някой може да им завиди, се по-социални и разговорливи, помагайки на тези, които може да им завидят. Те вярват, че хората, които имат по-добра реализация, може да използват подобна стратегия за умилостивяване и да помогнат за подобряването на живота на тези, които не живеят толкова добре, колкото тях“, казва тя.

Бягайте далече от колеги, който постоянно изразяват недоволство и пренебрежение към чуждите постижения. В момента, в който и вие постигнете нещо значимо, може да очаквате същото отношение да бъде адресирано и към вас.

2. Те са неискрени.

Ако редовно хващате ваш колега в лъжа, или пък забелязвате, че той си преписва заслуги за чужда работа (включително и вашата), това означава, че си имате работа с нечестен човек.

Имайте предвид, че дори ако техните лъжи не ви влияят директно, те вече са се доказали като хора, на които не може да се доверите. Не може да споделите своите бизнес интереси с лъжец и да очаквате, че той ще ги запази за себе си.

Ако сте били жертва на подобен колега, Скот Едингер от Forbes съветва да се изправите директно срещу поведението на този човек.

„Забележете, че не казвам да атакувате самия човек, а неговото поведение, въпреки че двете са свързани. За какъвто и вид нарушение и проблем да става въпрос, винаги е най-добре да се фокусирате над самата ситуация и поведение, а не да правите персонални атаки срещу самия човек“, казва Едингер.

3. Те клюкарстват.

„Има само едно нещо на света, по-лошо от това да говорят за теб, и то е да не говорят за теб“, пише Оскар Уайлд  в „Портретът на Дориан Грей“.

Този цитат може да ви звучи като възхвала на клюките, но имайте предвид, че това е един роман за човек, който продава душата си, за да изглежда вечно млад и красив.

Споделянето на малко клюки с приятели на работа е нещо нормално. Ако обаче ваш колега е зает единствено и само с разпространението на слухове и мълви, нещата не отиват на добре. Клюките могат да навредят на чуждата репутация и да наранят нечии чувства. Най-добре е да стоите далече.  

Освен това, не забравяйте, че ако някой говори зад гърба на човек, той най-вероятно коментира и вас, когато не гледате.

В материал за Inc. от 2015 година, Джон Бойнот отделя специално внимание на опасността от разпространението на клюки и подстрекателство за скандали в офиса.

„Може да е изкушаващо да слушате и разпространявате от време на време някоя клюка, но не забравяйте, че това поставя кариерата ви под риск. Въпреки че понякога може да сте разочаровани и раздразнени от вашата работа, най-добре е да избягвате обмена на скандални и истории и слухове на работното място, дори ако това ви помага да се справите с неприятната ситуация. Най-добре е да се разграничите от клюкарите и да опитвате да прекъсвате тяхното злословене в моментите, когато просто не може да се оттеглите“, казва Бойнот.

4. Те подкопават работа на останалите.

Продължава на страница 2 и 3. 

Пазете се от интриганти, които подкопават авторитета на хората във вашия офис.

„Случвало ли ви се е да споделите страхотна идея с колега, само за да разберете по-късно, че той я е откраднал и представил като своя? Пропускали ли сте срещи, защото ваш колега постоянно забравя да ви прати покана по имейла?“, пита Аарън Гоувея в статия за Salary.com

За да се справите с подобни колеги, първо трябва да осъзнаете, че те реагират по този начин, защото се страхуват от вас. Вие сте истинска заплаха за тях. Имайте това предвид и си пазете гърба.

Игнорирайте опитите им да се сприятелят с вас и не споделяйте важна информация. Докладвайте всяка сериозна лъжа на вашия шеф.

5. Те се подмазват.

Добрите взаимоотношения с шефа са от решаващо значение.  Въпреки това, има хора, които издигат тази зависимост до огромни висоти, фокусирайки се единствено над това да впечатлят хората на по-високи позиции, вместо да работят здраво и да впечатляват с резултати.

Дори и да разполагат с благословията на мениджърите от по-високите нива, не се доверявайте на подобни хора, очаквайки че те ще ви помогнат да се издигнете. Домашният любимец на шефа е готов да направи всичко (с изключение на това да положи истински усилия по работата, за която е нает), за да запази своята преднина пред останалите.

Според  статия на Джаприйт Сети за Linkedin, най-добре е да игнорирате подмазвачите и да се надявате, че шефът ви е достатъчно умен, за да разбере кои служители са наистина ценни.

„Да, подобно поведение на работното място е много смущаващо за околните. Въпреки това, би било добре да помните, че тези хора рядко успяват да постигнат резултатите, които искат. Повечето мениджъри не бъркат угодничеството с ефективността. Всъщност, трябва да се научите да игнорирате напълно всички подмазвачи“, съветва Сети.

6. Те не се интересуват от баланса между вашия личен живот и работата.

Дори и да не се целят в работното ви място, този тип колеги не са никак безобидни. Подобен шеф или колега винаги очаква от вас да зарежете всичко, с което се занимавате, за да се фокусирате изцяло върху работата.

Разбира се, понякога работата ще има предимство, но в случая говорим за хората от офиса, които просто не уважават вашия личен живот.

 „Намерете момент, когато мениджърът на вашия отдел не е зает, и поискайте да поговорите за натоварването на работа. Обяснете, че вече не може да се справяте с всичките задължения, които имате и пояснете защо (например, може да сте поели отговорностите на някой, който е напуснал работа, без да му бъде намерен заместник).

Обяснявайки причините за претоварването, може да бъде от голяма помощ, имайки предвид, че шефът ви може да не е наясно с фактите около вашата работа“, пише Алисън Грийн в статия за US News and World Report.

7. Те се държат неуважително с вас.

Ако някой си мисли, че не заслужавате дори най-елементарно ниво на уважение в офиса, то той със сигурност не  човек, с който да споделяте каквото и да е било. Признаците за липса на уважение варират от заплашителен език на тялото, през кражба на идеи и стигат до разпространение на клевети.

Ако попаднете в подобна ситуация, говорете с шефа. Ако проблемът идва именно от него, или от други хора на ръководни позиции, потърсете помощ от отдел „Човешки ресурси".

8. Те са готови да направят всичко, за да спечелят преднина пред останалите.

Ако сте попаднали на място, където всичко е позволено, най-добре е да не се доверявате на всеки човек в офиса. Не е нужно да сте параноичен, но имайте едно наум и знайте, че много хора са готови на всичко за да постигната своите цели. Не се и съмнявайте, че амбициозните ви колеги ще ви жертват без да им мигне окото, ако това ще помогне за издигането им в компанията. 

9. Те са просто симптом на лоша фирмена култура.

В повечето случаи лоши колеги са знак за по-голям проблем. Фирмената култура може да насърчава тяхното агресивно поведение.

Помислете за примера, който идва от хората на ръководните постове. Поощряват ли сътрудничеството и подкрепата, или предпочитат силно конкурентната среда, в която забиването на нож в гърба е нещо нормално.  

Справянето с отделни колеги е достатъчно трудно, а да промените начина, по който работи цялата организация, изглежда почти невъзможно. В повечето случаи е най-добре да ограничите своите загуби и да започнете да търсите друга работа.

По материал от BusinessInsider.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ