Грешен подход

Грешен подход

През последните няколко години отделих значителна част от моето време за интервюта с безброй служители от най-различни компании и за събиране на отзиви от проучвания за удовлетворението на служителите на работното място с цел да намеря отговор на въпроса: „Кои са най-големите грешки, които шефовете правят в своята работата?“

Някои от откритията не бяха никак изненадващи. Колкото повече крайни индивидуалисти и нарциси, които не притежават лидерски качества като грижа за другите, състрадание, уважителност и скромност, биват издигани на ръководни позиции, толкова по-тежка става кризата с липсата на ангажираност и мотивация у служителите.

Това са пет от най-често срещаните грешки в управленския подход на лошите шефове, които карат хората да напуснат работа и да потърсят реализация на друго място:

Прибягват до микроменажиране 

Шефовете, които управляват чрез страх и пълен контрол както своите служители, така и всички процеси и решения в компанията, оглавяват безапелационно класацията на най-лошите мениджъри в бизнеса. Както съм писал и преди, микромениджмънта унищожава мотивацията и креативността на дори най-талантливите и можещи екипи.

Поддават се на егото си

Високомерието е в основата на голяма част от конфликтите на работното място. Напрежението и натоварването, на което са подложени служителите, които трябва да изпълняват непостижимите желания на шефовете, които мислят, че знаят всичко и имат най-доброто решение за всяка ситуация, са пагубни за енергията и екипния дух на всички служители.

Не са способни да слушат когато и да е било друг, освен себе си

Тук не става въпрос за неспособността на някои шефове да слушат активно членовете на своя екип и да предприемат действия, които да отговарят на получената обратна връзка. Тази липса на активна двупосочна комуникация(шефовете предпочитат да говорят, отколкото да слушат) е ясен признак за ниска емоционална интелигентност.

Не се интересуват от нуждите на своите служители

По същество това са шефове, които вярват, че всеки може да бъде заменен и гледат на своите служители като на  зъбни колела в машина, вместо като на достойни колеги, които дават всичко от себе си за компанията. Това неизменно ще „изсмуче“ енергията и мотивацията на всеки служител.

Не търсят обратна връзка и не включват служителите си в процеса на вземане на решения

За съжаление, много шефове рядко се възползват от възможността да получат отзиви и обратна връзка от служителите на по-ниските нива в компанията, които обаче са най-близо до нейните клиенти. Предвид факта, че тези служители са най-добре запознати с това, което се случва на ниво клиенти, шефовете могат да спечелят голяма полза от търсенето на съвети и отзиви от тях. Това създава култура на взаимно доверие и уважение, при която служителите се чувстват свободни да изразяват своите идеи и да споделят притесненията си без да се страхуват, че това може да им коства работата.

Ако трябва да бъдем честни, много от шефовете, които често правят тези грешки, нямат за цел да навредят на представянето и желанието за работа на своите служители. Както всички хора, те не са безгрешни. Те са съпрузи и съпруги, бащи и майки, които както всички останали имат свои проблеми и грижи. Истината е, че самите те имат нужда от помощта на своите служители, за да стават още по-добри лидери и да променят управленския си подход. Подходете към тях с уважение и им помогнете да се превърнат в хора, които си заслужава да следвате.

................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ