Как се гради успешна фирмена култура
Две неща могат да мотивират хората - убеждения и възнаграждения.
Всеки, който се занимава с бизнес е наясно с този факт. Добрите мениджъри обаче знаят, че в повечето случаи, високото възнаграждение не е достатъчно да задържи хората на работа, ако те не се чувстват ценени.
Създаването на успешна фирмена култура не опира само до наемането на правилните кандидати и доброто заплащане. Ако искате вашите служители да се разбират помежду си, трябва да ги накарате да преодолеят естествените бариери при общуване и да внимавате за конфликтни ситуации, които трябва да бъдат разрешени преди да са се превърнали в катастрофални бедствия.
Това са 5 начина да създадете истински екип от вашите служители.
1. Изяснете основните цели и мисията на компанията в самото начало
Преди да стана предприемач, мислех, че корпоративните речи за мисия на компанията са пълни безсмислици. Поредната маркетингова схема, която няма реално отражение върху работата.
Това донякъде е истина, но само когато говорим за мисията на компанията, която се афишира пред клиентската аудитория, за разлика от мисията, която се представя пред вашия екип. Мисията не може да бъде свързана с приходи и печалба, тя дефинира причината вашата компания да съществува.
Как вашите продукти правят света по-добро място? Какви са вашите ценности и какво се очаква от вашите служители?
Целта на мисията е да отговори на тези въпроси и да мотивира хората да дадат най-доброто от себе си, дори когато това е изключително трудно.
2. Структурата е важна
Как може да различите асистента от главния директор в маркетинговия отдел? Какви са отличителните характеристики, освен заплащането, по което да познаете директора? Очевидният отговор е фирмената структура.
Хората, на които докладвате, са тези, които седят по-високо от вас в организацията. Това означава, че вашите умения и стойност за компанията трябва да отговарят на стандарта, който те поставят. Целта на йерархията не е да ви накара да се чувствате маловажни, а да постави на лидерски позиции хора, които да дадат личен пример и да покажат на останалите начина да постигнат успех.
3. Нужна е постоянна комуникация
След като имате мисия и организационна структура, следващото нещо, от което имате нужда е ежедневната поддръжка. За да бъде стабилна и устойчива, фирмената култура се нуждае от постоянна комуникация. Все пак, няма как да се чувствате близки с някого, с когото никога не говорите.
Създайте план, който да включва поне една среща на седмица между мениджърите и техните подчинени и се уверете, че всеки член на екипа, независимо от дистанцията и спецификата на неговия договор, ще говори с прекия си началник също толкова често. Насърчете хората да говорят по теми, които не са свързани с работата, за да намалите стреса и напрежението в офиса.
4. Отделете време за забавление
Да, работата и производителността са от огромно значение, но не може да очаквате от служителите си да бъдат постоянно на високо ниво, ако не може да им предложите нищо друго освен работа. Простата истина е, че ако не отделите време за развлечения, ще имате един тих офис, изпълнен с незаинтересовани и демотивирани служители, които нямат търпение да се приберат вкъщи.
5. Лидерите задават тона на работа
Както във всички човешки отношения, не може да казвате на другите как да действат, ако самите вие не спазвате собствените си правила. Ако искате служителите ви да са приятелски настроени, дайте личен пример, като бъдете отзивчиви и открити с тях.
Изграждането на здрава и процъфтяваща фирмена култура изисква много работа. Покажете на служителите си колко важна е тя за вас и ще получите нужната помощ, за да я превърнете в успех.
Андрю Медал, съосновател на Bizaboost, за inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.