Какво казват умните лидери, за да мотивират своите служители

Какво казват умните лидери, за да мотивират своите служители

Мотивацията се проявява по много различни начини, но през повечето време тя може да бъде описана като вътрешно желание за действие с ясно намерение и силна воля за постигане нещо значимо.

Тя произтича от дълбините на нашата същност и може да просъществува само, когато ума и сърцето искат едно и също.

Хората, заемащи лидерски позиции, несъмнено държат ключа към освобождаването на мотивационната сила у всеки човек, който ръководят. 

Пътят към отключването на тази сила започва още с това, което казвате и начина, по който го правите.

Това са няколко фрази, които умните лидери използват, за да мотивират своите служители:

1. „Ще предприема действия и ще се свържа с теб по-късно“

Голям част от успеха на екипа зависи от правилните посока и очаквания, които лидерът трябва да зададе. Когато в работата има нещо неясно и несигурно, от решаващо значение е лидерът да реагира мигновено на всички въпроси и тревоги, които служителите могат да имат.

Неспазването на този принцип може да постави под въпрос вашата честност и да накара хората да изгубят доверието си във вас. Не давайте обещания, които не смятате да спазите.

Умните лидери винаги застават зад поетите задължения, подготвени с ясен план за действие в рамките на договорените срокове. И след това, те правят така, че тези обещания да бъдат спазени на всяка цена.    

2. „Имам добри и лоши новини."

Питате се, как тази фраза може да мотивира някого?

Работили ли сте за лидерски екип, който дискутира всички важни теми и въпроси при закрити врати? Шефове, които замитат проблемите под килима? 

Умните лидери правят точно обратното. Те не крият истината и винаги обясняват причините за решенията, които взимат. Добрият мениджър винаги има отговор на въпросите: Кой?, Как?, Къде?, Какво?  и Защо?.

Фактът, че лидерът е готов да говори често и открито както за добрите, така и за лошите новини, подпомага мотивацията на хората. Тези ръководители печелят лесно сърцата и умовете на своите служителя, защото на тях може да се вярва.

3. „Това е нещото, с което си имаме работа. Твоята роля е следната."

Хората искат да знаят в каква позиция се намират във всеки момент от своя живот. Те искат да се чувстват в безопасност и да бъдат сигурни, че техният шеф защитава интересите им.

Когато се случи нещо неочаквано, като внезапна промяна в посоката на бизнеса или преход към нова система на работа, интелигентните лидери поддържат мотивацията на своя екип, като представят позитивна и реалистична картина на случващото се, която да стабилизира и успокои ситуацията, вместо апокалиптичен сценарии, които да внесе допълнителна паника и несигурност.

Те обясняват ясно и разбираемо, какво наистина се случва, и контролират емоциите и очакванията на своите хора, за да върнат фокуса върху настоящите задачи, които трябва да бъдат завършени. 

Вижте и: Въпроси, които ще ви помогнат да разберете дали сте добър лидер

4. „Искам да знаеш, че това, което правиш, е изключително важно за нашата организация.“

Проучванията показват, че служителите не получават достатъчно положителни отзиви и похвали от своите мениджъри. Умните лидери информират редовно своите служители за тяхното представяне и за начина, по който помагат за реализирането на фирмените цели. По този начин, хората разбират, че работата им има смисъл и, че те са част от нещо по-голямо.

5. „Не съм сигурен как да продължа. Какво би направил на мое място?“

Умните лидери не се страхуват да потърсят помощ. Те разбират, че това не е признак на слабост, а знак за уважение и доверие към хората, с които работят.

Като лидери, вие трябва да насърчавате подобно поведени на всички нива в компанията. Когато един мениджър е искрен и открит към своите служители, той ги насърчава да следват същия модел на поведение. В резултат на това, връзката между лидера и неговият екип ще стане много по силна. 

6. „Може да се отбиеш в офиса ми по всяко време.“

„Винаги когато съм в офиса и нямам задача за вършене, насърчавам всеки да дойде и да сподели своите мисли и чувства за посоката, в която върви компанията.“, казва Кенет Лин, основател и главен директор на Credit Karma.

Тази стратегия винаги се отплаща, защото тя помага на всеки лидер да бъде в крак с темите на разговор в офиса, което от своя страна показва на служителите, че той е истинска част от екипа.

7. „Може да ме питаш за всичко.“

Дармеш Шах, съосновател и главен директор по технологиите в компанията за дигитален маркетинг HubSpot, публикува на своята страница статия, наречена „Питайте Дармеш за всичко.“

Точно това и направиха служителите на компанията, вземайки участие в пряка  дискусия със своя директор. Въпреки всички критики, които Шах понася, прозрачността се отплаща многократно при управлението на бизнеса. Оттогава насам HubSpot могат да се похвалят с плеяда от награди за фирмена култура.

8. „Искам да знаеш колко много те ценя!"

Знаете ли, че получаването на признание и похвала е най-големия мотиватор в работата? Разбира се, парите, бонусите и другите материални стимули са добри, но всички те имат краткотраен ефект.

От друга страна, да получиш признание пред всички, за добре свършената работа е нещо напълно различно. По този начин, всеки може да види колко усилия и труд сте вложили, за да постигнете тези резултати и да оцени жертвите, които ви се е налагало да направите, за да стигнете дотук.

9. „Представянето ти се е влошило. Ето какво трябва да промениш.“

Когато засягате чувствителна тема, като представянето на ваш служител, не скачайте направо към най-трудната част от дискусията, която ще постави вашия събеседник в защитна позиция.

Вместо това, започнете с позитивите. Обяснете му нещата, с които се справя добре и поставете акцент върху качествата и способностите, които той внася във вашия екип. След това плавно преминете към проблемните области и обяснете какво точно трябва да се промени.

Също толкова важен е и начина, по който ще завършите разговора. Ако за момента не може да откриете решение на проблема, трябва задължително да завършите с нещо положително, от рода на: „Мисля, че постигнахме напрдък. Знам, че сме по-близо до намиране на решението. Нека поговорим отново по-късно и да видим как ще се справим с проблема.“

10 „Какво би ме посъветвал?“

Алисън Ууд Брукс е автор на изследване, което показва, че хората, които питат за съвети, са възприемани като по-компетентни.

„В нашето изследване откриваме, че хората се колебаят да потърсят чужд съвет, защото се страхуват, че ще изглеждат некомпетентни“, казва Брукс.

Според нея това е един напълно неоправдан страх. Реалността сочи точно обратното, хората гледат на тези, които ги питат за съвет като на по компетентни от онези, които не го правят.

11. „ Вярвам в твоята преценка."

Доверието е двупосочна улица. Когато покажете на служителите си, че им имате доверие, те ще бъдат по-склонни да отговорят със същото. Добрите мениджъри избягват ролята на „вълк единак“ и търсят начини да споделят отговорността и тежестта на лидерската позиция с хората от техния екип. Това води до една по-сплотена работа в екип и здрава връзка между отделните му членове.

12. „ Нямаше да стигна дотук без вас."

Може да се каже, че това е най-висшата форма на изказване на благодарност. Признанието на огромните усилия и труд, вложени от всеки служител, значително повишава уважението към лидера и засилва отборната култура. Този прост акт на благодарност ще остави дълготрайни белези в рамките на цялата организация. 

13.„Прав си."

Най-умните лидери са скромни по природа. Те нямат проблем да казват „Прав си“, когато идеи и знание от някои друг, за да постигат своите бизнес цели.

Смирението е лидерско качество, което често се тълкува тълкува погрешно, като се оприличава с липса на самочувствие и плахо поведение, което не подхожда на бизнес средите. В действителност, смирени лидери наистина са скромни, но те показват жестока решителност и воля за постигане на резултати, пренасочвайки фокуса от собственото им его към развитието и растежа на компанията като цяло.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ