Какво казват умните лидери, за да мотивират своите служители
Мотивацията се проявява по много различни начини, но през повечето време тя може да бъде описана като вътрешно желание за действие с ясно намерение и силна воля за постигане нещо значимо.
Тя произтича от дълбините на нашата същност и може да просъществува само, когато ума и сърцето искат едно и също.
Хората, заемащи лидерски позиции, несъмнено държат ключа към освобождаването на мотивационната сила у всеки човек, който ръководят.
Пътят към отключването на тази сила започва още с това, което казвате и начина, по който го правите.
Това са няколко фрази, които умните лидери използват, за да мотивират своите служители:
1. „Ще предприема действия и ще се свържа с теб по-късно“
Голям част от успеха на екипа зависи от правилните посока и очаквания, които лидерът трябва да зададе. Когато в работата има нещо неясно и несигурно, от решаващо значение е лидерът да реагира мигновено на всички въпроси и тревоги, които служителите могат да имат.
Неспазването на този принцип може да постави под въпрос вашата честност и да накара хората да изгубят доверието си във вас. Не давайте обещания, които не смятате да спазите.
Умните лидери винаги застават зад поетите задължения, подготвени с ясен план за действие в рамките на договорените срокове. И след това, те правят така, че тези обещания да бъдат спазени на всяка цена.
2. „Имам добри и лоши новини."
Питате се, как тази фраза може да мотивира някого?
Работили ли сте за лидерски екип, който дискутира всички важни теми и въпроси при закрити врати? Шефове, които замитат проблемите под килима?
Умните лидери правят точно обратното. Те не крият истината и винаги обясняват причините за решенията, които взимат. Добрият мениджър винаги има отговор на въпросите: Кой?, Как?, Къде?, Какво? и Защо?.
Фактът, че лидерът е готов да говори често и открито както за добрите, така и за лошите новини, подпомага мотивацията на хората. Тези ръководители печелят лесно сърцата и умовете на своите служителя, защото на тях може да се вярва.
3. „Това е нещото, с което си имаме работа. Твоята роля е следната."
Хората искат да знаят в каква позиция се намират във всеки момент от своя живот. Те искат да се чувстват в безопасност и да бъдат сигурни, че техният шеф защитава интересите им.
Когато се случи нещо неочаквано, като внезапна промяна в посоката на бизнеса или преход към нова система на работа, интелигентните лидери поддържат мотивацията на своя екип, като представят позитивна и реалистична картина на случващото се, която да стабилизира и успокои ситуацията, вместо апокалиптичен сценарии, които да внесе допълнителна паника и несигурност.
Те обясняват ясно и разбираемо, какво наистина се случва, и контролират емоциите и очакванията на своите хора, за да върнат фокуса върху настоящите задачи, които трябва да бъдат завършени.
Вижте и: Въпроси, които ще ви помогнат да разберете дали сте добър лидер
4. „Искам да знаеш, че това, което правиш, е изключително важно за нашата организация.“
Проучванията показват, че служителите не получават достатъчно положителни отзиви и похвали от своите мениджъри. Умните лидери информират редовно своите служители за тяхното представяне и за начина, по който помагат за реализирането на фирмените цели. По този начин, хората разбират, че работата им има смисъл и, че те са част от нещо по-голямо.
5. „Не съм сигурен как да продължа. Какво би направил на мое място?“
Умните лидери не се страхуват да потърсят помощ. Те разбират, че това не е признак на слабост, а знак за уважение и доверие към хората, с които работят.
Като лидери, вие трябва да насърчавате подобно поведени на всички нива в компанията. Когато един мениджър е искрен и открит към своите служители, той ги насърчава да следват същия модел на поведение. В резултат на това, връзката между лидера и неговият екип ще стане много по силна.
6. „Може да се отбиеш в офиса ми по всяко време.“
„Винаги когато съм в офиса и нямам задача за вършене, насърчавам всеки да дойде и да сподели своите мисли и чувства за посоката, в която върви компанията.“, казва Кенет Лин, основател и главен директор на Credit Karma.
Тази стратегия винаги се отплаща, защото тя помага на всеки лидер да бъде в крак с темите на разговор в офиса, което от своя страна показва на служителите, че той е истинска част от екипа.
7. „Може да ме питаш за всичко.“
Дармеш Шах, съосновател и главен директор по технологиите в компанията за дигитален маркетинг HubSpot, публикува на своята страница статия, наречена „Питайте Дармеш за всичко.“
Точно това и направиха служителите на компанията, вземайки участие в пряка дискусия със своя директор. Въпреки всички критики, които Шах понася, прозрачността се отплаща многократно при управлението на бизнеса. Оттогава насам HubSpot могат да се похвалят с плеяда от награди за фирмена култура.
8. „Искам да знаеш колко много те ценя!"
Знаете ли, че получаването на признание и похвала е най-големия мотиватор в работата? Разбира се, парите, бонусите и другите материални стимули са добри, но всички те имат краткотраен ефект.
От друга страна, да получиш признание пред всички, за добре свършената работа е нещо напълно различно. По този начин, всеки може да види колко усилия и труд сте вложили, за да постигнете тези резултати и да оцени жертвите, които ви се е налагало да направите, за да стигнете дотук.
9. „Представянето ти се е влошило. Ето какво трябва да промениш.“
Когато засягате чувствителна тема, като представянето на ваш служител, не скачайте направо към най-трудната част от дискусията, която ще постави вашия събеседник в защитна позиция.
Вместо това, започнете с позитивите. Обяснете му нещата, с които се справя добре и поставете акцент върху качествата и способностите, които той внася във вашия екип. След това плавно преминете към проблемните области и обяснете какво точно трябва да се промени.
Също толкова важен е и начина, по който ще завършите разговора. Ако за момента не може да откриете решение на проблема, трябва задължително да завършите с нещо положително, от рода на: „Мисля, че постигнахме напрдък. Знам, че сме по-близо до намиране на решението. Нека поговорим отново по-късно и да видим как ще се справим с проблема.“
10 „Какво би ме посъветвал?“
Алисън Ууд Брукс е автор на изследване, което показва, че хората, които питат за съвети, са възприемани като по-компетентни.
„В нашето изследване откриваме, че хората се колебаят да потърсят чужд съвет, защото се страхуват, че ще изглеждат некомпетентни“, казва Брукс.
Според нея това е един напълно неоправдан страх. Реалността сочи точно обратното, хората гледат на тези, които ги питат за съвет като на по компетентни от онези, които не го правят.
11. „ Вярвам в твоята преценка."
Доверието е двупосочна улица. Когато покажете на служителите си, че им имате доверие, те ще бъдат по-склонни да отговорят със същото. Добрите мениджъри избягват ролята на „вълк единак“ и търсят начини да споделят отговорността и тежестта на лидерската позиция с хората от техния екип. Това води до една по-сплотена работа в екип и здрава връзка между отделните му членове.
12. „ Нямаше да стигна дотук без вас."
Може да се каже, че това е най-висшата форма на изказване на благодарност. Признанието на огромните усилия и труд, вложени от всеки служител, значително повишава уважението към лидера и засилва отборната култура. Този прост акт на благодарност ще остави дълготрайни белези в рамките на цялата организация.
13.„Прав си."
Най-умните лидери са скромни по природа. Те нямат проблем да казват „Прав си“, когато идеи и знание от някои друг, за да постигат своите бизнес цели.
Смирението е лидерско качество, което често се тълкува тълкува погрешно, като се оприличава с липса на самочувствие и плахо поведение, което не подхожда на бизнес средите. В действителност, смирени лидери наистина са скромни, но те показват жестока решителност и воля за постигане на резултати, пренасочвайки фокуса от собственото им его към развитието и растежа на компанията като цяло.
Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.