Служителят, който сгреши, но не беше уволнен

Служителят, който сгреши, но не беше уволнен

Имаше един много известен човек, когото всички наричаха „Т” Уилсън и с когото се свързваха някои от най-големите успехи на „Боинг”. На практика той бе създал компанията в следвоенния период.

Когато се запознах „Т” Уилсън, той бе много по-възрастен от мен, но имах късмет веднъж да изпием заедно по едно питие.

Той бе в основата на появата на „Боинг 707” на пазара, който наистина бе много успешен. Търсеше се толкова много, че се наложи компанията да купува огромни количества алуминий, основният материал за самолетите.

Попитах го, кои са били най-трудните времена за компанията. И той ми припомни ситуация, за която бях чувал, но не бях успял да разбера напълно.

За самолетите трябват огромни количества алуминий. Цените на метала по това време (60-те години на миналия век), обаче варирали много, нещо като днешната ситуация с петрола. А времето за доставка на един самолет било между три и четири години.

Налагало се да определят колко ще струва самолетът без да знаят каква ще е цената на алуминия. Когато трябваро да го купувате често се оказвало, че той е много по-скъп.

„Т” Уилсън продължи: „Трябваше да променим ситуацията.. Извиках човека, отговарящ за купуването на алуминий и му казах: „Виж, ние трябва да намерим начин да стабилизираме рисковете”.

Служителят преценил, че цената в момента е изгодна и купил огромно количество алуминий. Изведнъж пазарът се обърнал, цената паднала и компанията загубила тонове пари.

„Т” Уилсън като изпълнителен директор, трябвало да се срещне с всички големи инвеститори и да им обясни какво се е случило. След това да повтори същото упражнение с анализаторите и медиите.

„Обядвах с един журналист”, спомняше си „Т” Уилсън. „По едно време той ми каза: Съжалявам за загубите ви от цената на алуминия. Но съм сигурен, че ще уволните този кучи син, който е отговорен за ситуацията.”

Погледнах го в очите и отговорих: „Няма така да стане.”

Това е страхотна история, за това как великите мениджъри се отнасят към хората, които си вършат работата. „Т” Уилсън се бе изправил и защитил служител, причинил загуби на инвеститорите и компанията и го бе задържал на работа.

Винаги помня този случай, когато някои от хората ми, допусне грешка. Качествените служители я помнят и никога не я повтарят. Което всъщност е друг важен урок за мен в бизнеса.

..............................

 Сър Ричард Еванс, председател на борда на директорите на „Юнайтед ютилитис”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ