Свобода, справедливост, признание
Можете ли да кажете с абсолютна увереност, че мотивирате вашите служители да дават максимума от себе си в работата? Сигурни ли сте, че не правите точно обратното?
Вашата основна отговорност като лидер е да осигурите на служителите си добра среда на работа и да изслушвате техните искания, оплаквания и запитвания. Ако искате работниците ви да са високо мотивирани и ангажирани с работата, трябва да ги накарате да се чувстват ценени и чути.
Според прочуване, публикувано в Harvard Business Review, в около 85% от компаниите мотивацията и ентусиазма на служители намаляват рязко след първите шест месеца на работа, като на по-късни етапи ситуацията само се влошава.
Това са пет липси, които водят до загуба на мотивация в екипа
1. Липса на свобода
Имат ли служителите ви нужната свобода на действие и автономност над задачи, върху които работят? Лесно е да изгубите мотивация, когато всяко ваше действие се дирижира и гледа под лупа от микромениджър, който е луд на тема контрол. Провеждайте повече разговори с вашите екип, за да се уверите, че те разполагат с нужните средства и възможности, за да вършат работата си по възможно най-добрия начин.
2. Липса на справедливост
За да бъде един служител мотивиран, той трябва да се чувства уважаван и да намира за справедливи условията на работното място и заплащането, което получава за своя труд.
3. Липса на съпричастност и сътрудничество
Един служител може да се справя добре с индивидуалните задачи, но това не ни казва нищо за взаимоотношенията му се неговите колеги. В крайна сметка, успехът на всяка една организация зависи от добрата работа в екип, а това означава, че колкото и добре да се справят служителите ви в индивидуалните си задължения, те трябва да могат да и да си сътрудничат ефективно.
4. Липса на признание
Независимо от това колко голям или малък е действителния принос на един служител към успеха на екипа и съответно на компанията, не трябва да бъдете пестеливи на комплименти и признание. Избегнете създаването на излишен стрес, който пораждат прибързаните критики и закъснялото признание за добре свършената работа.
5. Липса на цел и мисия
Запознати ли са служителите ви с мисията на компанията? И още по-важното в случая, разбират ли те целите и смисъла, които са в основите на тази мисия? Като лидер вие носите отговорност за разясняването на мисията на компанията и за това как труда и усилията на служителите ще допринесат за нейния успех. Хората трябва да разбират, че тяхната работа има някакъв смисъл и значение.
Има много начини, по които лидерите несъзнателно влияят негативно на мотивацията и ентусиазма на своите служители. Проверете дали вашия екип страда от някои от тези липси и направете нужните корекции възможно най-бързо.
.........................
Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.