Защо най-устойчивата компания в света поставя въглеродните си емисии до печалбите

Защо най-устойчивата компания в света поставя въглеродните си емисии до печалбите

Има разлика между това една компания да разполага с програма за устойчиво развитие и да бъде устойчива. Разликата е в измерването. Когато имаш данни за резултата от усилията ти, можеш да си поставиш цели. И ако не ги постигнеш, можеш да промениш начина, по който ги гониш.

Доказва го примерът на международната корпорация Novo Nordisk. Тя бе обявена от изследователите от Corporate Knights за най-устойчивата компания на 2012 г. Получи и редица други отличия за „зелените” си практики. За нейното управление разказва Business Insider. Фирмата е особено посветена на устойчивото развитие и на начините то да се измерва. Като основна своя цел през 2004 г. тя записва да бъде бизнес, който е „финансово, екологично и социално отговорен”.

Как подхожда?

Компанията публикува статистика за вредните си емисии, за да се държи и показва пред заинтересованите от бизнеса като отговорна. Пред инвеститорите представя социалните си цели и тези, свързани с околната среда, като равнозначно важни, колкото са печалбите. Така прави в докладите си пред тях от 8 години насам. Например, в последния й годишен доклад човек може да види, че въглеродните й емисии са се понижили от 95 хиляди тона през миналата година на 93 хиляди през тази. Освен това е продавала по-евтин инсулин в 75 развиващи се държави, което е с 8 страни повече сравнено с 2011. Това е написано точно до данните й за 21,9% годишен ръст на бизнеса в документа.

Идеята на мениджмънта й е да привлича с точни данни инвеститори, които ценят устойчивите практики. Има и такива фигури в инвестиционната среда, освен тези, които наблюдават финансовите показатели и задълбочения анализ на бизнес влиянието. За тези инвеститори еко програмите и измерването им, не само обявяването на съществуването им, са от значение. Обикновено реакцията им е „Ами, хубаво е, че можете да говорите за тази програма и тази инициатива, но как тя наистина е от полза за бизнеса? Каква разлика прави от бизнес перспектива?”. За да отговори на тази въпроси, фирмата е подготвила серия от разкази за случаи, които говорят за социалното и бизнес влияние на специфичното измерване.

Измерването на социалното влияние е сложна, но не невъзможна задача. „Имаме примери, като инвестирането в обучение на доктори и пациенти как да се справят с диабета и как да го диагностицират така, че нещата да се прехвърлят директно към по-добро лечение, по-добър контрол, повече години живот и директна икономическа полза или спестен икономически разход за обществото”, коментира Сюзан Стормът – вцепрезидент корпоративна устойчивост в Novo Nordisk.

Оказва се, че можеш да спестиш пари, ако прегърнеш зеленото. Това се случва, когато преминеш от „черна”, въглищна енергия на алтернативна, създадена от вятъра. „Приемливо е от бизнес и социална перспектива, защото работи за всички”, отбелязва Стормър. Това е бизнес модел, в който има търговски интерес на доставчика, който прави предложението да се използва неговата енергия. Фирмата спестява пари в дългосрочен план. Така например капацитетът на вятърната енергия в Дания се е повишил, след като компанията е купила услугите на местен доставчик. Той е инвестирал и разработил нов бизнес модел. Пример за “win win” ситуация, в която всеки печели. Все пак здравото общество и среда на живот са основата на всеки бизнес, който иска да просъществува поне 90 или 100 години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ