ЕС обмисля петгодишна отсрочка на забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене

ЕС обмисля петгодишна отсрочка на забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене

Европейският съюз обмисля петгодишно отлагане на ефективната си забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене след силен натиск от някои страни със силни автомобилни индустрии, пише Блумбърг.

Европейската комисия ще представи следващата седмица промени в правилата си, целящи да откажат автомобилния сектор от изкопаемите горива. Няколко правителства и производители на автомобили – от Италия до Полша, казват, че планираното отдръпване от настоящите технологии е твърде агресивно и рискува да убие една от основните индустрии в региона.

Стратегията на комисията е да позволи петгодишно удължаване на използването на двигателите с вътрешно горене в plug-in хибриди и превозни средства с удължен пробег. Това ще се основава на условието, че те ще работят с усъвършенствани биогорива и така наречените „електронни горива“ – произведени с помощта на уловен CO2 и възобновяема електроенергия,  както и че ще използват зелена стомана в производството си, според запознати с въпроса.

Подобен подход ще позволи на ЕС все пак да се стреми към нулеви емисии в новите леки автомобили до 2035 г., в зависимост от точните параметри на предложението, казват запознати източници. Това ще отговори и на опасенията на няколко държави, произвеждащи автомобили и части, които призоваха за използване на чисти технологии, различни от изцяло електрическите превозни средства, след тази дата.

Дискусиите в комисията продължават и подробностите все още може да се променят, предупреждават източниците.

Въпреки че автомобилните производители ще спечелят повече време за преминаване към изцяло електрически превозни средства, сред екологичните групи ще има опасения, че промените създават нови вратички, които подкопават климатичните амбиции на Европа и рискуват ключовите производители на автомобили в региона да изостанат още повече от Китай в надпреварата за задвижван от батерии автомобилен транспорт.

Делът на plug-in хибридите и превозните средства с удължен пробег, които ще бъдат разрешени за продажба на европейския пазар след 2035 г., все още не е определен, посочват източниците, пожелали анонимност, тъй като дискусиите продължават. Ключовите технически подробности относно електронните горива и усъвършенстваните биогорива също все още се уточняват.

Въпреки че електронните горива на теория могат да бъдат климатично неутрални, те са скъпи и технологията е в ранен етап на развитие. Ползата от биогоривата за емисиите е предмет на разгорещени дебати, както и натоварването, което те могат да окажат върху земята, използвана иначе за производство на храни.

Пакетът, който трябва да бъде представен следващата седмица, ще отложи и плановете за затягане на начина, по който се изчисляват емисиите на plug-in хибридните автомобили. Комисията обмисляше преминаване към система, която измерва замърсяването в реално време, вместо сегашната метрика, която използва лабораторни предположения, значително подценяващи действителните емисии.

Пакетът за автомобили ще бъде съчетан с предложение за увеличаване на дела на електрическите превозни средства в корпоративните автопаркове и промени в правилата за емисиите на тежкотоварни превозни средства.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ