Практически маркетинг и предприемачество в Датския колеж

Практически маркетинг и предприемачество в Датския колеж

Интервю с доц. Ана Хубанова, директор на висшето училище

 

- Госпожо Хубанова, какво e предимството да учиш в Датския колеж в София пред обучение в университет?

- Нашата сила пред тромавите академични университети е в практическата специализация в обучението по маркетинг и предприемачество. Даваме на нашите студенти така необходимите за модерното работно място задължителни знания и полезни умения. Затова голяма част от тях биват бързо наети още преди или след като се дипломират. Горди сме, че реалната безработица сред нашите възпитаници е под 4%. Предлагаме гъвкаво, модерно и с практическа насоченост обучение. Учебното съдържание е изградено на база изискванията и стандартите, но е съобразено и с тенденциите на пазара и интересите на бизнеса. Алтернативните форми на обучение, т.е. след работно време, в събота и в неделя, персоналният контакт и отношението също привличат студентите при нас.

През последните години при нас идват освен току-що завършили средното си образование и много студенти от по-висока възрастова група, които искат да подобрят своите компетенции и конкурентни способности.

- С какво обученията по маркетинг и предприемачество при вас се различават от другите висши училища?

- Освен основната база на обучение по тези специалности ние стимулираме у нашите студенти генерични умения, които включват комуникационни, екипни, лидерски способности. Практически ги подготвяме за работа в условия на стрес, разрешаване на конфликти, възможност за делегиране на права, поемане на отговорност. Стилът на преподаване при нас не е досадно академичен. Нашите асистенти, доценти и професори са изявени практици и експерти с авторитет, с добър бизнес опит. Разглеждат се реални казуси, провеждат се практически задания, организират се срещи с работодатели, стимулира се проактивното мислене.

- Дипломата за професионален бакалавър какво дава на притежателите й?

- Дава възможност на притежателя є да продължи обучението си в степен магистър. Но по-важното според мен е, че професионалното обучение дава на бизнеса подготвени специалисти. Тоест завършилите могат веднага да започнат работа, и то на добри позиции. Фирмите търсят готови за работа служители, които скоро след назначаването да покажат резултати, мотивираност и работа в екип. 80% от възпитаниците на колежа се реализират по специалността си. Това е един много добър показател за нашия успех като висше училище.

- Каква добавена стойност дава партньорството ви със Софтуерния университет на Светлин Наков?

- Партньорството ни се случи по съвсем естествен начин, имайки предвид, че целта и на двете училища е подготовката на повече и по-качествени кадри. Съвместно даваме възможност на

младите хора да се реализират успешно като ИТ предприемачи - било то в компании или развивайки собствен бизнес. Обучението по е-предприемачество е 3,5 години, а студентите ще завършат с две независими една от друга дипломи - сертификат за придобита професия от Софтуерния университет и държавна диплома за професионален бакалавър от МТМ Колеж с европейско приложение към нея. През 2017 г. ще се дипломират първите студенти, започнали съвместното обучение. Голяма част от тях вече са наети от компании и успешно се реализират. Сега заедно със Софтуерния университет стартираме и иновативни сертификационни курсове на обучения по креативно мислене, дизайн мислене и моделно мислене. Целта на сертификационните курсове е да помогнем на обучаващите се да развият своето мислене и креативни умения с цел техният професионален и личен живот да бъде в много по-голяма степен ползотворен и интересен. Партньорството ни със Светлин Наков е доказателство, че с подходящите програми и форми на обучение младите хора могат да се реализират успешно в един от най-перспективните и добре платени сектори - този на информационните технологии.

- Коя форма на обучение е най-търсена през последните години и с какво се обяснява това?

- Безспорно за предпочитане са задочно алтернативните форми на обучение и онлайн обучението. Това е така, защото повечето хора държат да работят и да се развиват в бизнеса, не да губят време. Сега младите искат всичко да се случва бързо и ефективно. Затова предлагаме гъвкави форми на обучение, съобразени с тяхното ограничено време.

- Колко големи са учебните потоци при вас? Какво е значението на размера на учебните групи за качеството на образователния процес?

- При нас учебните потоци не са големи - стигат максимум 20 души. Залагаме на персоналния контакт и личното отношение. Тъй като държим на обратната връзка със студентите, имаме направена сред тях анкета, в която те подчертават, че са изключително доволни от учебната среда, методиката на преподаване и съдържанието на обучението. Поставят отлична оценка на преподавателите си заради възможността за непрекъсната връзка с тях, компактността на групите и на практически насоченото обучение.

- Какви знания търсят студентите?

- Определено се търсят нови, работещи, практически знания. В съвременния информационен свят на комуникации и дигитални технологии естествено се интересуват от иновации. Интересуват се от поддържане на добри взаимоотношения и как да бъдат успешни в бизнеса и личния си живот. За бъдещите маркетинг мениджъри и предприемачи ще е важно умението да общуват, да презентират добре бизнеса си, да имат самочувствие, да ценят парите и тяхното значение. За да сме в крак с тенденциите, в МТМ Колеж предвиждаме да въведем обучение по маркетинг психология, което да помогне на студентите ни в бъдеще независимо от сферата, в която ще се реализират.        

МТМ КОЛЕЖ СОФИЯ е сред първите частни висши училища в България. По-известен е като Датски колеж заради датските инвестиции, с които е бил създаден. Фокусиран е в областите на маркетинга, мениджмънта и търговията. Предлага две специалности - по маркетинг и предприемачество. Обучението е тригодишно, а студентите завършват образователно-квалификационната степен "професионален бакалавър". След което могат да продължат обучението си за магистри. Приемът в колежа става с тест, за който не е необходима предварителна подготовка. Формите на обучение са редовна, задочна, задочно алтернативна и онлайн. Семестриалните такси са средно 800 лв.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании