Може ли изкуственият интелект да ни направи по-добри лидери

Може ли изкуственият интелект да ни направи по-добри лидери

Изкуственият интелект продължава да бъде водеща тема в редица среди - влиянието му върху индустриите до ролята му в личния ни живот. Но една област, която трябва да започнем да разглеждаме по-внимателно, е потенциалът, който ИИ притежава в областта на лидерство.

Помислете колко се е развило лидерството само през последните три години, след като мащабната дигитална трансформация на фона на пандемията от коронавирус накара компаниите да преосмислят начина, по който са подхождат към ръководенето както на своите екипи, така и на бизнеса си. Предвид очакванията за мащаба на промените, които ИИ може да внесе на работното място, лидерите трябва да се подготвят за една нова реалност. Те трябва да помислят затова как изкуственият интелект може да повиши тяхното въздействие.

Ето три ключови области, на които да обърнете внимание, когато мислите за това как генеративният изкуствен интелект може да промени лидерството.

Ангажирането на служителите

Динамиката на ангажираност на служителите вече се променя на фона на различни режими на работа, подобрени инструменти за свързване и ясна нужда от човешка връзка. Системите с изкуствен интелект биха могли да предоставят информация за служителите, които преди това може да са били недостъпни, като например разбиране за техните силни и слаби страни, техните интереси в работата и дори предвиждане на техните нужди. Като лидери бихте могли да използваме тези прозрения, за да се свържете по-добре с членовете на вашия екип на индивидуално ниво, изграждайки среда, в която всеки служител се чувства ценен и мотивиран.

Генеративният ИИ може също така да помогне служителите да поемат по-активна роля в собствения си растеж, като даде тласък на креативността, иновациите и отвори безкрайни възможности за учене и развитие. Лидерите и служителите могат да създадат планове за личен растеж с конкретни препоръки; умения за развиване; курсове, които да посещават; и хора, с които да се срещат.

Революция в екипната комуникация

Нашите възможности за цифрово свързване правят екипната комуникация по-гъвкава и по-предизвикателна. На основата на анализа на нагласите и обработката на естествения език, използвани за интерпретиране на настроенията и чувствата на потребителите, генеративният ИИ може да се справи с този проблем на работното място в мащаб, като анализира комуникационните предпочитания на членовете на екипа и предоставя персонализирани препоръки на лидерите, за да им помогне по-ефективно да достигнат тези служители.

Пример за способността на ИИ да революционизира екипната комуникация е насърчаването на по-приобщаващо работно място. Знаем, че изкуственият интелект никога няма да замени човешката съпричастност и разсъждение, но може да позволи по-голяма ефективност в начина, по който улесняваме разговорите в мащаб и управляваме отворени, разнообразни комуникационни форуми.

ИИ трябва да се използва и управлява от лидер, който има дълбоко разбиране и въведена система за това как да се смекчат присъщите пристрастия и слепите петна на ИИ. Подобно на начина, по който компаниите използват чатботове за улесняване на разговори с потребители на продукти и услуги, лидерите могат също да използват ИИ, за да помогнат за модериране на свободно протичащи групови дискусии по начини, които гарантират, че всички гласове се чуват. Когато се ИИ използва за приоритизиране на приобщаването, това може да доведе до по-балансиран и здравословен диалог, съпричастност и взаимно разбиране.

Подобряване на взимането на решения на организационни ниво

Влиянието на генеративния ИИ се простира отвъд динамиката на екипа до стратегически бизнес решения. Чрез откриване на общи теми в големи набори от данни, ИИ може да подкрепи лидерите при вземането на по-информиран решения, базирани на данни.

Поведението на клиентите, конкурентният анализ и пазарните тенденции са области, в които ИИ може да предостави информация, позволявайки на лидерите да бъдат по-проактивни и стратегически при вземането на решения. Тъй като изкуственият интелект допълва човешката интуиция и преценка, които формират гръбнака на лидерството, той може също да достави подкрепени от данни насоки, които да поставят организацията по път към успех.

Вече виждаме примери за това в различни случаи на употреба и индустрии. Една област, на която трябва да се обърне внимание, е търговията на дребно, където ИИ може да помогне на компаниите бързо да предприемат правилните действия за инвентара, веригата за доставки, моделите на закупуване и цялостната обратна връзка с клиентите. Въз основа на констатациите той може не само да генерира препоръки, но също така да се възползва от различни възможности, като например преместване на популярен продукт на конкретен пазар коригиране на стратегията за маркетингова кампания, която се проваля. Лидерите с това ниво на информация в реално време са много по-добре подготвени да насочват бизнеса си в правилната посока.

Тъй като отчитаме тези предимства, които ИИ може да донесе при трансформирането на лидерството, също толкова важно е да разберем рисковете. Етичните съображения и опасенията за поверителността са повече от валидни, като лидерите трябва да им обърнат специално внимание.

За да се подготвят, лидерите трябва да се съсредоточат върху насърчаването на отворена култура на споделяне на знания с техните екипи, като същевременно следят критично за етиката и поверителността. Програмите за обучение, които запознават служителите с ИИ и неговия потенциал в безопасни, отговорни среди, могат да помогнат за облекчаване на тези опасения, а дискусиите относно отговорното използване на ИИ трябва да бъдат основна част от всяка среща на екипа.

Генеративният ИИ предлага уникална възможност за овластяване на лидерите и увеличаване на цялостната им ефективност. Като възприемат неговия потенциал и отговорно се справят с неговите предизвикателства, лидерите могат да насочат своите екипи към бъдеще, в което ИИ им помага да отключат безпрецедентен растеж и иновации.

…..

Джош Кампо, главен изпълнителен директор на Razorfish, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ