Четири типа поведения, които отблъскват добрите служители

Четири типа поведения, които отблъскват добрите служители

Когато обучавам клиентите си, обичам да поддържам съветите си за лидерството прости – всичко е свързано с удовлетворяването на нуждите на хората и подпомагането им да растат. Това е всичко.

Когато служителите не получат инструментите, времето, развитието, очакванията, визията или ресурсите, от които се нуждаят, за да успеят, те напускат. Ангажираността пада и спира да им пука.

Ето бруталната истина: не всички ръководители заслужават да са на тази позиция. Както пиша в книгата си „Humane Leadership: Lead with Radical Love, Be a Kick-ass Boss“, някои хора просто не са създадени да ръководят другите. Когато бъдат поставени на лидерска позиция тези хора бързо могат да създадат токсична среда.

През годините съм виждал някои от най-лошите типове поведение на шефове в действие. Ето четири от такива примера, които отблъскват страхотните служители.

Те ​​веднага отхвърлят идеите на своите служители

Тъй като служителите познават нюансите на своето ежедневие по-добре от всеки друг, мениджърите могат да спечелят доверието им, като дойдат първо при тях за информация, идеи и съвет. Питането на служителите за това какво работи и какво не работи насърчава култура на доверие, при която всеки се чувства в безопасност да дава идеи, които носят стойност, и да сподели опасения, които могат да помогнат за разрешаване на проблемни ситуации.

Служителите от всяко поколение сега искат да се чувстват чути и видени, да израстват в работата и да се чувстват оценени за своя принос и идеи. Това е достатъчна причина да искат да стават сутрин и да ходят на работа, а не да бягат от шефовете си.

Те се отнасят към хората като към числа

Някои мениджъри виждат служителите като нищо повече от инструменти за производителност. Тези работни места са склонни да разчитат на строго йерархични отношения, които водят до напрежение на работното място. Състрадание и емпатия? Тези неща не съществуват на подобно работно място.

Какъв е резултатът от това? Прегаряне, високо текучество и лоша работна среда. Служителите са стресирани и постоянно търсят изход. Ако ви се струва, че в работата сте просто още едно зъбно колело в машината, вероятно това не е добро място за развитие на вашата кариера.

Те са микромениджъри

Микромениджърите нямат доверие на екипа си, така че те се опитват да контролират всяко действие на служителите си и отказват да делегират. Всяко решение минава през тях. Всяка задача трябва да се изпълнява по техния начин.

Това създава задушаваща креативността среда, в която служителите се чувстват сякаш просто изпълняват заповеди, вместо да допринасят по смислен начин за целите на компанията. Ако шефовете не оставят хората да вършат работата си ефективно сами, без постоянно да се намесват, те може в крайна сметка да си тръгнат.

Те трупат информация

Работили ли сте някога за мениджър, който държи хората в неведение? Този тип ръководители пазят в тайна важни подробности и не споделят ключови решения. Това не е само лошо лидерство, но и основен фактор за разрушаване на доверието между ръководителите и техните подчинени.

Книгата на Патрик Ленсиони „The Five Dysfunctions of a Team “ го описва перфектно: доверието е основата на всеки страхотен екип, а то не може да съществува без прозрачност.

Страхотните лидери споделят информация открито, включват своя екип в решенията и изграждат култура на доверие. Когато това се случи, служителите:

  • Работят по-усърдно
  • Уважават повече лидерите
  • Чувстват се овластени да предлагат и реализират нови идеи
  • Разрешават проблемите по-бързо

Ако искате запазите най-добрите си служители на първо място трябва да се отнасяйте се с тях като с хора. Създайте връзка с тях. Подкрепяйте ги. Дайте им това, от което се нуждаят, за да процъфтяват.

……………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ