Тайните на добрия нов шеф

Тайните на добрия нов шеф

Ако сте мениджър на ново място или сте се издигнали в работната йерархия и трябва да ръководите екип за пръв път, знайте – първо, ще се сблъскате с отрицанието.

Кой сте вие? Откъде идвате? Къде бяхте доскоро? А кой беше тук преди вас?

Проблемът защо са повишили точно вас е вечен колкото този за трансцеденталното във философията на Кант... Сложен е и няма никакъв смисъл да опитвате да го разбирате.

От друга страна, ако сте на ново работно място, имайте предвид, че може да се наложи да се изправите срещу негативизма към управителното тяло, наследен от лошото отношение или некомпетентността на шефовете преди вас.

Новодошлите водачи имат шанс да променят първоначалната негативна нагласа.

Ето 8 малки тайни, които всеки нов лидер трябва да има предвид:

1. Вие не сте техен приятел. Ако преди това сте били в същата организация – абстрахирайте се от познанствата си.

2. Те не се смеят на шегите ви. Смеят се на вас. Не се притеснявайте. Периодът на негативните коментари за поведението или външния вид (свързани с килограмите, ръста и наличието или отсъствието на коса) е естествена част от отрицанието на пионера в ръководството.

3. Подозренията ви са правилни – служителите си губят времето през голяма част от деня. И да, известна част от него отива, за да се оплакват от вас.

4. Хората ще приемат промените ви, ако първо се консултирате с тях. По-голямата част от екипа иска да бъде попитана от новия лидер какво да бъде променено, преди той да реши да стори нещо.

5. Сега вече светът не се върти около вас, а около това да помагате на екипа.

6. Тимът не споделя целите ви. Всеки в него има своя визия. Вашата обаче е ръководната. Опитайте да адаптирате представата си за нещата към тази на служителите. Не забравяйте, че тяхната е взета от практиката.

7. Нормално е, че не се чувствате готови за задачата. Усещането за некомпетентност и трудното поемане на отговорност са характерни за всеки нов шеф.

8. Не е фатално, ако има служители, които явно не ви харесват. Просто си вършете работата ефективно. Те ще издържат максимум шест месеца и ще напуснат.

Източник: management-issues.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера