Мъдрост или слабост?

 Мъдрост или слабост?

Мъдрост или слабост?

Ефективната комуникация е двустранен процес. Всички трябва да се стремим към по-качествено общуване, в това число и шефовете. Те трябва да бъдат пример за зрели лидери, които мислят, преди да говорят, и подбират думите си внимателно – ако изобщо кажат нещо.

Ето няколко фрази, които умните работодателите никога не използват пред своите подчинени:

„Познай какво чух?”

Понякога на върха е самотно и мениджърите също участват в размяната на клюки сред персонала, защото искат да завържат приятелства. И все пак, офисът не е място за слухове и клевети, дори когато ги използвате, за да си намерите другари. Разпространяването на клюки съсипва доверието, което се опитвате да изградите сред членовете на екипа си, и демонстрира липса на зрялост. Мениджърите не бива да пренебрегват, камо ли да повтарят, безпочвените слухове, когато ги чуят.

„Какво става с ____?”

На всеки работодател може да се случи да търси информация за свой служител от искрена загриженост за неговото здраве. Но когато се мъчите да „уловите” някакви подробности, за да задоволите личното си любопитство, поставяте колегите на своя подчинен в доста неудобна ситуация – изисквате от тях да нарушат доверието, което имат помежду си. Подобно поведение демонстрира слабо лидерство. Ефективният мениджър не се страхува да се изправи лице в лице със ситуацията, без да въвлича други служители в личните си въпроси.

„Не искам и да чуя!”

Когато кажете нещо подобно, затваряте съзнанието си за възможността, че вие грешите, а събеседникът ви е прав. Подобни импулсивни реакции сриват комуникацията и изпращат ясното послание, че не сте отворени към чуждите идеи и че ви липсва гъвкавост. Нормално е да се надявате, че служителите ви ще ви съобщават само добри новини, но тези ви очаквания са нереалистични. Добрият лидер е готов да води екипа си във всякакви времена и по всякакви пътища и слуша с отворено съзнание, преди да действа.

Замислете се за думите си. Какво демонстрират те – мъдрост или безразсъдство?

Браян де Хааф, главен изпълнителен директор наAha!, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ