За европейските тийнейджъри Facebook е мъртъв

За европейските тийнейджъри Facebook е мъртъв

Facebook е мъртъв и няма излизане от гроба - това очевидно е преобладаващото разбиране сред тинейджърите в Европа, изразено в проучване, което изследва тяхното отношение спрямо най-голямата социална мрежа в света, съобщава CNET.

Проучването е част от по-мащабен проект, наречен "Изследване на глобалното влияние на социалните медии", финансиран от Европейския съюз.

"Това, което научихме докато работихме с младежи на възраст между 16 и 8 години във Великобритания е, че популярността на Facebook не само върви надолу, но мрежата направо е мъртва", коментира Даниъл Милър, професор по материална култура в Университетския колеж на Лондон.

Анализът на отношението на европейците към социалните мрежи е проведен в 8 държави и за период от 15 месеца.

"В голямата си част подрастващите дори се чувстват неудобно от това, че се свързват с Facebook", продължава проф. Милър. "Някога родителите се тревожеха, че техните деца ползват Facebook, а сега именно възрастните настояват потомците им да са в мрежата, за да споделят какво се случва с живота им и колко щастливи са семействата. Родителите са открили начин как да ползват Facebook и считат мрежата за възможност, която позволява на семейството да поддържа връзка. В отговор на това младите чисто и просто се отказват от Facebook и се прехвърлят на други и по-интересни неща".

В момента са се появили цели четири конкурента, готови да заемат мястото на Facebook в сърцата и ежедневието на подрастващите - Twitter, Instagram, Snapchat и WhatsApp, обобщава проучването.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ