Интернет в ролята на Биг Брадър

Интернет погуби анонимността и личното пространство, коментира в своя статия New York Times. Каквото и да правим, не можем да скрием кои сме в мрежата. От невинните подробности за вкуса и начина ни на живот специалистите могат да достигнат до адреса и ЕГН-то ни.
Настройките в сайтовете не са достатъчни, за да защитим личното си пространство, пише New York Times. Дори и да отбележим при регистрацията си абсолютния минимум от сведения за себе си, пак не бихме могли да спрем потока от информация за нас.
В уеб-пространството индивидуалността не се прави само от индивида. Образът на човека в интернет се изгражда от действията на другите, на хората, с които той контактува в социалните мрежи, сайтовете и програмите. Тези хора непрекъснато споделят информация и градят профила на човека в мрежата, дори и той да не иска да се разпространяват подробности за живота му.
Прословутата максима "Кажи ми кои са ти приятели, за да ти кажа кой си", се оказва особено вярна за съвременния компютърен свят. Дори и потребителят да не е активен в интернет, социалните мрежи като Facebook, Twitter и Flickr и разглежданите от него сайтове, оформят океан от информация за личността му. Те непрекъснато бълват подробности, които говорят за него и не са публикувани по негово желание. Примери за такива подробности са поздравленията за рождения ден, клюките, свързани с работата и образованието, снимките и препоръките за книги и филми, изпращани от останалите потребители на мрежата.
Компютърните специалисти и психолозите твърдят, че тази на пръв поглед безвредна информация за човека може да бъде използвана, за да се сглоби негов пълен профил. Екипите от експерти са способни да съставят детайлен анализ на идентичността на потребителя на базата на това, което другите потребители са направили в мрежата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.