Интернет в ролята на Биг Брадър
Интернет погуби анонимността и личното пространство, коментира в своя статия New York Times. Каквото и да правим, не можем да скрием кои сме в мрежата. От невинните подробности за вкуса и начина ни на живот специалистите могат да достигнат до адреса и ЕГН-то ни.
Настройките в сайтовете не са достатъчни, за да защитим личното си пространство, пише New York Times. Дори и да отбележим при регистрацията си абсолютния минимум от сведения за себе си, пак не бихме могли да спрем потока от информация за нас.
В уеб-пространството индивидуалността не се прави само от индивида. Образът на човека в интернет се изгражда от действията на другите, на хората, с които той контактува в социалните мрежи, сайтовете и програмите. Тези хора непрекъснато споделят информация и градят профила на човека в мрежата, дори и той да не иска да се разпространяват подробности за живота му.
Прословутата максима "Кажи ми кои са ти приятели, за да ти кажа кой си", се оказва особено вярна за съвременния компютърен свят. Дори и потребителят да не е активен в интернет, социалните мрежи като Facebook, Twitter и Flickr и разглежданите от него сайтове, оформят океан от информация за личността му. Те непрекъснато бълват подробности, които говорят за него и не са публикувани по негово желание. Примери за такива подробности са поздравленията за рождения ден, клюките, свързани с работата и образованието, снимките и препоръките за книги и филми, изпращани от останалите потребители на мрежата.
Компютърните специалисти и психолозите твърдят, че тази на пръв поглед безвредна информация за човека може да бъде използвана, за да се сглоби негов пълен профил. Екипите от експерти са способни да съставят детайлен анализ на идентичността на потребителя на базата на това, което другите потребители са направили в мрежата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.