Учени откриха защо тийнеджърите в пубертета са разсеяни

Учени откриха защо тийнеджърите в пубертета са разсеяни

Американски учени откриха мозъчен рецептор, който определя способността за учене, особено през пубертета. Благодарение на това откритие може да бъде създадено хапче, което да помогне на тийнейджърите.

Рецепторът, наречен алфа4-бета-делта, вероятно забавя познавателната способност при тийнейджърите. Той се развива в хипоталамуса, който контролира ученето и паметта, когато децата достигнат пубертета. Негативният му ефект може да се неутрализира с доза стероиди.

Изследването е на учени от медицински център в Бруклин. Д-р Шерил Смит, професор по психология и фармакология, твърди, че отдавна се знае за способността на хората да поемат повече информация, когато са по-млади. Мозъчният рецептор алфа4-бета-делта се появява в пубертета в хипоталамуса – частта от мозъка, която контролира ученето и паметта. Преди пубертета проявата на този рецептор е ниска и познавателните способности са оптимални. В пубертета увеличаването на този рецептор намалява мозъчната възбудимост и понижава пространственото научаване. Този дефицит може да бъде превъзмогнат чрез стресов стероид, който да намали вредните ефекти от алфа4-бета-делта рецепторите и по-този начин да улесни научаването, заявява д-р Смит.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Как ще се плащат данъците след въвеждане на еврото
Времето: Променлива облачност и силен вятър
Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
Съветът за сигурност на ООН с извънредно заседание
Генералният секретар на НАТО отхвърля идеята за отделяне на ЕС от САЩ в сферата на отбрана
Неделя е новият понеделник: Работата през седмия ден помага за по-ефективно разпределение на задачите