Автентичният глас на марката

Автентичният глас на марката

Автентичният глас на марката

Днешните предприемачи използват своите платформи и глас, за да се застъпват за проблемите, които ги интересуват най-много. Компаниите трябва да останат жизнеспособни - и ключът към това е безупречна лична марка. Добре изградената и стратегическа лична марка отваря врати и създава дълготрайно чувство за общност. Заемането на позиция за това, в което вярвате, помага за изграждането на силна марка.

Достъпът до този вид сила започва с изграждането на марка, съсредоточена около вашите основни ценности. Вашите основни ценности са критичният набор от ценности, според които живеете, комуникирате и вземате решения: Кое е правилно и кое не е? Кое е добро и кое е лошо? Когато съгласувате вашите ценности с вашите действия, вашата марка печели доверие.

Следователно, обмислянето на възможността да заемете публична позиция изисква да решите как и кога да съгласувате посланията, които искате да проектирате, с ценностите, на които държите. Задайте си въпроси като: Защо се чувствам принуден да говоря? Аз ли съм правилният човек, който да говори публично за тези проблеми? Обмислил ли съм позицията си? Как мога да се предпазя от погрешно тълкуване?

Прекарах години, обучавайки ръководители да създават стратегически марки и да казват своята истина автентично. Ето моят най-добър съвет за използване на вашата лична марка за справяне с проблемите, които са най-важни за вас, пише Лида Ситроен в статия за Entrepreneur. 

Създайте контекст 

В ерата на социалните медии потребителите искат да знаят какво представляват лидерите и компаниите, които следват. И все пак, когато лидер заема позиция без план или подходящо обмисляне, това може да изрази невежество.

Как трябва да постъпи един предприемач? Има често срещано погрешно схващане, че колкото по-малко публикувате за вашите вярвания, толкова по-малък е рискът това, което казвате, да бъде разбрано погрешно или да предизвика обратна реакция. Всъщност споделянето и публикуването на последователно съдържание, което отразява вашите ценности и вярвания, създава контекст около всяка ваша бъдеща дума и действие. Този контекст ви предпазва от погрешно тълкуване и ви дава излъчване на автентичност, което е трудно да се намери в социалните медии.

Започнете като идентифицирате основните си ценности и споделите това, което ви интересува в платформите, които използвате. Докато съобщавате вашите прозрения, позиции и вярвания, обвържете всяка една от тях с вашите ценности.

Стремете се към по-тесен фокус, а не към широк, всеобхватен набор от ценности. Ако заемете позиция по всяка актуална тема или новинарско заглавие, можете да смекчите ефекта от това, което защитавате. С други думи, когато сме твърде широки в нашите ценности, рискуваме да ги разводним.

Изградете мрежа от поддръжници

Разпространяването на съобщение означава намиране на точните хора, с които да го споделите. Мрежа от хора, които приемат вашите ценности, ще се превърне в най-големия ви актив.

Добрата новина е, че контекстът, който изграждате с умишлено съдържание, ще свърши голяма част от тежката работа вместо вас. Когато сте ясни и последователни относно това, което ви интересува, вие естествено привличате други, които споделят вашите вярвания, искат да се учат от вас и ще ви помогнат да развиете позициите си. 

Ако търсите да бъдете по-активни в придобиването на видимост, потърсете други, чиято марка отразява тази, която създавате в момента. Споделяйте техните публикации, взаимодействайте и популяризирайте кръстосано, когато е възможно, за да доближите тяхната мрежа до вашата. Името на играта тук все още е автентичност, за да проверите основните си ценности, когато започнете да натрупвате повече последователи.

Използвайте гласа си, за да се застъпвате

След като създадете последователна, автентична марка и ангажирана аудитория, имате възможност да говорите, когато текущите събития докоснат сърцето ви и просто не можете да седите тихомълком.

Всеки път, когато решите да говорите публично по даден проблем, уверете се, че това, което казвате, е свързано с цялостната ви лична марка. Започнете с вашите стойности и потърсете свързващата нишка.

Избягвайте прекомерното посягане

Много онлайн аудитории са залети с неискрени послания от лидери и компании, чието поведение не отговаря на ценностите, за които претендират. В резултат на това тези аудитории са станали разбираеми в забелязването на неавтентично съдържание и моментално губят доверие. Още по-лошо, те могат публично да изложат несъответствието, което да накара другите също да реагират .

Ако не можете да намерите нишката, свързваща темата, която искате да коментирате, с вашите ценности, може да изберете да не коментирате публично. Това е особено вярно, ако вашата мотивация да коментирате или да се включите в разговора е да яхнете вълната на актуална тема, към която наистина нямате лично мнение.

Когато почувствате желание да говорите въпреки липсваща нишка, направете крачка назад и изяснете мотивацията си. Разбирането на резултата, който искате - независимо дали това е печалба, социална или политическа промяна, лична мотивация или популярност - може да ви даде яснота за това как вашето участие може да бъде прието от вашата публика.

Дайте си място да се отдръпнете 

В онлайн пространствата има случаи, когато предприемачи и бизнес лидери се чувстват притиснати от аудиторията си да коментират публично актуални събития или теми. Може да не сте готови да се присъедините към разговора поради редица причини. Може би не сте изяснили възгледите си или не сте съгласували ценностите и чувствата си. 

Вярвам, че можете да мълчите, ако е необходимо, при условие че проблемът не е критичен за репутацията и позицията, за които вече публично се застъпвате. В този случай съобщаването, че обработвате как да отговорите, може да бъде мъдра стъпка.

Важно е да сте наясно кои ценности стават основна част от вашата марка. Например, ако приобщаването и разнообразието са ръководните ценности, които сте избрали, не се изненадвайте, когато публиката ви очаква да коментирате текущи събития, свързани с расова справедливост или дискриминация по полов признак, но може да не се наложи да чуе вашите мисли относно проблемите на околната среда.

Вашата лична марка може да увеличи аудиторията ви, да защити имиджа ви, да стимулира бизнеса ви и да бъде сила за промяна. Процесът на изграждане на тази марка е възнаграждаващ, който предлага неограничени възможности за разпалване на смислени разговори и заемане на смели позиции.

Източник: Лида Ситроен за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ